رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت : صدور مجوز برای شکار محدود برخی از گونه های پرندگان زمستان گذر و بومی منطقه از سوی محیط زیست استان شروع شد.
کد خبر: ۱۲۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 07 November 2015
کوروس ربیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت : شکارچیان دارای سلاح مجاز در استان می توانند برای دریافت مجوز به اداره های محیط زیست در شهرستان های مازندران مراجعه کنند.
وی اضافه کرد :محیط زیست در راستای ایجاد تعادل در طبیعت همساله مجوزهایی را برای شکارچیان دارای سلاح مجاز صادر می کند و امسال نیز صدور مجوز برای یک دوره محدود شروع شد.
رئیس اداره نظارت برحیات وحش مازندران افزود : طبق آمار حدود 20 هزار شکارچی دارای مجوز در این استان فعالیت دارند که همساله برای تمدید پروانه شکار به این اداره کل مراجعه می کنند.
وی پیش بینی کرد سالانه بین 250 تا 300 هزار پرنده زمستان گذر و بومی در تالاب و طبیعت مازندران از سوی شکارچیان مجاز و غیر مجاز شکار می شود.
وی تعداد گونه های پرندگان بومی و زمستان گذر را در این استان حدود 300 گونه اعلام کرده که 100 گونه از این پرندگان را زمستان گذران تشکیل می دهند.
غاز پیشانی سفید، بوتیمار بزرگ، غاز خاکستری، انواع مرغابی، حواصیل، کشیم ها ،کفچه نوک ،خوتکا ابرو سفید، ، کبک، درنای سیبری از انواع گونه های پرندگان استان مازندران هستند
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار