آیا حمایت از بی‌خانمانان و کمک به استقلال اقتصادی آنها، به همین راحتی میسر می‌شود؟ و آیا نباید از اجرای طرح‌هایی که نتیجه‌ای به غیر از حمایت از تکدی‌گری ندارد، پرهیز کرد؟
کد خبر: ۱۲۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 05 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: یکی از مهمترین معضلات در کلانشهرها و شهرهای بزرگ، هجوم بی‌خانمانان به کلانشهرها و افزایش معضلاتی چون کارتن‌خوابی و حاشیه‌نشینی است.
شدت مشکلات اقتصادی راه را بر افزایش تکدی‌گری باز کرده و این در حالی است که بارها از سوی کارشناسان ضرورت عدم کمک به متکدیانی که شناخت کافی از آنها و وضعیت زندگی این افراد نداریم، هشدار داده شده است.
استان البرز نیز در سال‌های اخیر به دلیل هجوم مهاجران به ویژه یک طایفه خاص که زادگاه آنها معلوم نیست،‌ با پدیده منفی تکدی‌گری روبه‌رو شده است.
متکدیانی که در کنار گدایی، دست به انواع جنایات و جرایم می‌زنند و بارها از سوی معاونت اجتماعی استانداری البرز، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای دستگیری و خروج آنها از استان البرز اقدام شده است.
اقداماتی که البته با نتیجه کامل و مطلوب همراه نبود.
حال امروز طرحی از سوی معاون خدمات شهری شهرداری کرج مطرح شده که به احتمال فراوان نتیجه‌ای به غیر از حمایت از تکدی‌گری ندارد.
حسن مدیرروستا گفته است: با عنایت به ارایه پیشنهادی از سوی گروه «پایان کارتن خوابی» مبنی بر استقرار و نصب چند دستگاه یخچال و کمد لباس در نقاط پرتردد شهر به منظور جمع‌آوری و توزیع کمکهای انسان دوستانه، این طرح مورد موافقت معاونت خدمات شهری قرار گرفت.
وی افزود: بر این اساس، یک دستگاه یخچال و کمد لباس در آینده‌ای نزدیک در ابتدای ورودی خیابان تهران (به سمت بلوار شورا) نصب می‌شود تا افراد خیر و نیکوکار در صورت تمایل نسبت به قرار دادن انواع میوه‌جات، شیرینی‌ها و غذا و لباس در آنها اقدام کنند و سپس افراد بی‌خانمان و نیازمند با مراجعه به این مکان، خود را از خطر گرسنگی و سرمازدگی مصون نگه دارند.
حال این پرسش مطرح می‌شود که حمایت از بی‌خانمانان و کمک به استقلال اقتصادی آنها، به همین راحتی میسر می‌شود؟ و آیا نباید از اجرای طرح‌هایی که نتیجه‌ای به غیر از حمایت از تکدی‌گری ندارد، پرهیز کرد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار