رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ادعای ضرغامی درباره پیشنهاد به میرحسین موسوی» «پیشکسوت فوتبال آلمان را با پراید بردند!» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳ 04 November 2015
بالاترین سطح نفوذ در سطح مسئولان است

علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست "فصلی نو از مبارزه" گفت: آمریکا امروز بعداز37سال می‌خواهد از پسابرجام راهی برای بازگشت فراهم کند.وی با تأکید بر اینکه بالاترین سطح نفوذ درسطح مسئولان است، گفت: بدترین نوع نفوذ نیاز و محتاج بودن به آمریکا به عنوان عنصر نجات بخش است، منجی دانستن آمریکا خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند. زاکانی خاطرنشان کرد: برخی مسئولان معتقدند بدون تکیه به سرمایه گذاران خارجی نمی‌توان کاری از پیش برد و خود را محتاج آمریکا می‌دانند و می‌خواهند از این طریق حق زیستن مسالمت آمیز کنار آنها را کسب کنند و بروز این تفکر در کتاب مبانی نظری برنامه چهارم توسعه که در زمان اصلاحات تدوین شد قابل مشاهده است.

دست ظریف به اوباما کار دستش داد
محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.بر این اساس، سؤال ملی احمدعلی مقیمی نماینده مردم بهشهر از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره علت مصافحه وی با رئیس‌جمهور آمریکا اعلام وصول شد.همچنین سؤال ملی نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از ظریف وزیر امور خارجه درباره عملکرد ضعیف نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در ایفای وظایف قانونی اعلام وصول شد.

درخواست سحابی از امام به روایت محمدی
منوچهر محمدی در گفت و گویی مدعی شده است که نفوذ آمریکا در ساختار حاکم بر دولت موقت چنین شرایطی را به وجود آورده که حتی دکتر سحابی نزد امام رفته بود و گریه می‌کرد که مرگ بر آمریکا نگویند. آخرین حرکتی که منجر به تسخیر سفارت شد، این بود که آمریکا به شاه پناه داد و بعد از آن بازرگان در الجزایر با برژینسکی مشاور امنیت ملی وقت آمریکا ملاقات کرد. این ملاقات به درخواست مهندس بازرگان بود.

مصائب هاشمی در سال 88
حسین مرعشی در گفت و گو با ایلنا گفت: در انتخابات ۸۸ فردی پیشنهاد داده بود آقای هاشمی را اعدام کنند. از این قبیل صحبت‌ها هم داشتیم چه برسد به موضوع رد صلاحیت شخصیت‌های بزرگ. وقتی برخی دنبال بودند خود آیت‌الله هاشمی را اعدام کنند، می‌توانیم به زندانی شدن مهدی هاشمی قانع باشیم. خداوند همه مدل آدمی را خلق کرده است و تا افراطیون نباشند ارزش افراد میانه رو و معتدل مشخص نخواهد شد.

علت پلمپ «رستوران KFC» در تهران مشخص شد
روز گذشته "رستوران KFC"، در منطقه سعادت آباد توسط پلیس اماکن تهران پلمپ شد.علت این اقدام از سوی پلیس نداشتن مجوز قانونی و جعل پروانه کسب عنوان شده است.گفتنی است، رستوران پلمپ شده جمعه شب به عنوان اولین شعبه KFC، در تهران شروع به فعالیت کرده بود که مردم نیز جهت صرف غذا صف طولانی را تشکیل داده بودند.لازم به ذکر است در پی مخالفت با افتتاح نمایندگی فروشگاه زنجیره‌ای مک‌دونالد در ایران به فست‌فود آمریکایی کی‌اف‌سی مجوز داده شد تا در ایران شعبه داشته باشد.

دست ظریف به اوباما کار دستش داد/ تعبیر رهبر انقلاب درباره جان کری/ مصائب هاشمی در سال 88/روایت عراقچی از دعوای ظریف ووزیرخارجه عربستان/ واگذاری اراضی ویژه به بنیاد مستضعفان فرقی با زمین خواری ندارد

روایت عراقچی از دعوای ظریف ووزیرخارجه عربستان
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به نشست وین درباره سوریه گفت: تمام طول روز مذاکره به جر و بحث های فراوان بین طرف‌ها و مقدار زیادی مشاجره بین آقای ظریف و وزیر خارجه عربستان انجام شد. آنچه رد و بدل شد بسیار پر تنش و همراه با بالا رفتن صدا بود.عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، روند اجرای برجام را تشریح کرد.معاون وزیر خارجه کشورمان درباره برداشت خود از سیاست خارجی انقلابی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شد، گفت: جلسه ای بسیار خوب با رهبر معظم انقلاب داشتیم، یکی از مسائل مهمی که ایشان اشاره داشتند، اصول تغییر ناپذیر سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عارف در یک قدمی ریاست
علی‌محمد غریبانی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص علت تاخیر آیین‌نامه شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «ابتکار» گفت: بعد از تشکیل شورای‌عالی برای برگزاری جلسه دوم این شورا تاخیراتی به وجود آمد و موجب شد تا شورای استان‌ها و شهرستان‌ها در فعالیت و کارشان دچار وقفه شوند. او در ادامه افزود: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کمیته انتخاباتی و شورای هماهنگی استان‌ها، بعد از برطرف شدن وقفه مانند گذشته فعالیت خود را ادامه دادند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به مصوبات شورای هماهنگی اشاره کرد و افزود: یکشنبه شب شورای هماهنگی، مصوباتی را در دستور کار قرار داد که در این جلسه بحث‌ها، انتقادات و پیشنهاداتی رد و بدل شد در نتیجه مصوباتی در دستور کار قرار گرفت. به گفته غریبانی، در جلسه یکشنبه شب بر شخص محمدرضا عارف برای ریاست شورای‌عالی تاکید شد. وی به تشکل‌ها و گروه‌هایی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی اصلاح‌طلب اشاره و تصریح کرد: اگر محمدرضا عارف نیاز دانست برای این گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی مجوز صادر می‌کند. غریبانی با اشاره به جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در تهران گفت: در اولین جلسه این شورا همه اعضا از ۲۱ نفر عضو شورای هماهنگی، ۱۱ نفر عضو کمیته راهبردی و ۵ دبیرکل خارج از شورای هماهنگی حضور داشتند و این جلسه در دفتر انجمن اسلامی معلمان تشکیل شد. استقبال همه اعضا از این جلسه نشان از اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان داشت و نشان داد همه اعضاء نسبت به وحدت انسجام و حضور فعال در انتخابات علاقمندی و جدیت خاصی دارند. رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه در جلسه اول شورا، هیات ۳ نفره‌ای مرکب از بنده، حجت‌الاسلام موسوی لاری و عارف، هیات رئیسه موقت شورا را تشکیل دادیم، گفت: این هیات ۳ نفره مسئول تدوین و تهیه آیین‌نامه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شدند که امیدواریم در اسرع وقت این آیین‌نامه آماده شود.

زنجانی حاصل رانت‌های پشت پرده است
بابک زنجانی جوانی که زود بر سر زبان ها افتاد و با همه عکس یادگاری گرفت از سیاست مدار تا هنرمند و سردار. برای وی تنها شهرت مهم بود و همین شهرت بود که وی را بیش از هر کسی بر سر زبان ها انداخت. برخی می گویند بابک زنجانی تنها یک فرد است و دست های پنهانی در زنجانی ساختن او دخیل هستند، دست‌هایی که به طور حتم با نهادهای قدرت و ثروت در ارتباط است. زنجانی بدون کمک برخی افراد قادر به میلیاردر شدن نبود هرچند خود بیان می کند که توانش بسیار زیاد است.اکنون او با قدرت می گوید 2 میلیارد برایش پول خرد است ولی در حساب های بین المللی وی همین مقدار پول خرد یافت نمی شود.منصور کمال نیا کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان می‌دارد که زنجانی حاصل رانت های پشت پرده مسوولان مطرح است. زنجانی با گفته هایش به دنبال بدست گرفتن زمان است و به خوبی نیز توانسته همه مردم کشور را با ادبیات خود سردرگم کند.

واکنش ابتکار به رد شدن از روی پرچم آمریکا
پس از عکس عبور معصومه ابتکار از روی پرچم آمریکا در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری در اقتصاد مقاومتی که دیروز در قم برگزار شد، خبرهایی در سایت های مختلف مبنی بر تذکر تیم حفاظتی ابتکار برای ردنشدن از روی پرچم آمریکا منتشر شد که وی در صفحه اینستاگرامش به این اخبار واکنش نشان داد.یکی از خبرگزاری ها عکس گرفته و یکی از سایت های همراهش تیتر زده: تذکر محافظ ابتکار برای رد نشدن از روی پرچم آمریکا! واقعا آدم چی بگه به این همه خلاقیت در خبرسازی های مغرضانه ا؟

دست ظریف به اوباما کار دستش داد/ تعبیر رهبر انقلاب درباره جان کری/ مصائب هاشمی در سال 88/روایت عراقچی از دعوای ظریف ووزیرخارجه عربستان/ واگذاری اراضی ویژه به بنیاد مستضعفان فرقی با زمین خواری ندارد

واگذاری اراضی ویژه به بنیاد مستضعفان فرقی با زمین خواری ندارد
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با تاکید بر اینکه واگذاری اراضی ویژه مجاور آزادراه تهران- شمال به بنیاد مستضعفان اقدام غیر فنی و غیر کارشناسی بوده به ایلنا‌ گفت: واگذاری این اراضی به بنیاد برای تامین مالی پروژه فرقی با زمین خواری ندارد.قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: اراضی بسیار مهم مجاور آزادراه تهران- شمال در حالی به بنیاد مستضعفان واگذار شد که تاکید مقام معظم رهبری همواره بر حفاظت از این مناطق و اراضی ویژه بوده است حال این اراضی به منبع درآمدی برای تامین مالی بنیاد برای ساخت آزادراه تبدیل شده است.وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین به سازنده پروژه در قراردادها تصمیم بسیار غلطی بود،‌ ادامه داد:‌ در حال حاضر بهترین اراضی منطقه کلاردشت،‌ مرزن آباد،‌ نوشهر به بنیاد مستضعفان داده شده است که البته هر بار که قصد ساخت و ساز در این مناطق را داشتند با ممانعت و مخالفت‌های مردمی و بومیان مواجه شده اند.لاشکی تاکید کرد: منابع تامین مالی ساخت این پروژه باید از طریق دیگر تامین می‌شد و نه فروش اراضی ویژه کشور.احمدی لاشکی با بیان اینکه مجموعه وسعت نوشهر،‌ چالوس و کلاردشت چیزی حدود 3 هزار و 200 کیلومتر مربع است که بخش های مهم آن هم به سازنده آزادراه تهران- شمال داده شده است،‌ ادامه داد: نباید برای آبادانی یک نقطه و ایجاد رفاه؛ مناطق دیگری را تخریب و رفاه دیگری را از بین برد.

لاریجانی با پایداری‌ها دور یک میز نمی‌نشیند
بهروز نعمتی ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه با توجه به تخریب لاریجانی از سوی برخی اصولگریان آیا احتمال گرایش وی به سمت اصلاح طلبان نیست به خبرنگار نامه نیوز گفت: بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد و آقای لاریجانی چنین تمایلی ندارد.وی با اشاره به تخریب لاریجانی توسط جبهه پایداری ها اظهار داشت: ما رسما اعلام کرده‌ایم و گفته ایم که پایداری ها جو راخراب کرده‌اند و باید جواب بدهد و مطمئنم که آقای لاریجانی هیچگاه با پایداری‌چی‌ها دور یک میز نمی‌نشیند و به وحدت نمی رسند.نعمتی با بیان اینکه آقای لاریجانی یک اصولگرا است و مواضع اش را نیز حفظ می کند اظهار کرد:آقای لاریجانی انسان فراجناحی است و در فراکسیون رهروان که هستیم دوستان اصلاح طلب نیز هستند و وی سعی می کند فراجناحی عمل کند و حتی درابتدای تشکیل فراکسیون رهروان ولایت نیز به دلیل همین مواضع آقای لاریجانی در مورد گروهها و جناحهای سیاسی همین آقایا جبهه پایداری تخریب های فراوانی را انجام دادند.

ادعای ضرغامی درباره پیشنهاد به میرحسین موسوی
سید عزت الله ضرغامی در گفت و گو با فارس گفت، حرفی که من به آقای موسوی زدم و اصلاً قبول نداشت این بود که گفتم شما اگر حرفی دارید امشب به تلویزیون بیایید و حرف‌های خود را بزنید که حاضر نشد که بیاید و شخص دیگری نیز کنار او بنشیند تا اگر مطلبی می‌گوید او هم توضیح دهد، می‌گفت من یک بیانیه دارم می‌خواهم آن را برای ملت بخوانم! کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ اگر این کار را کرده بودیم آیا خیانت بزرگی به ملت نشده بود؟ آیا این یک خطای بزرگ راهبردی نبود؟ چون آقای موسوی اصلاً فکر هم نمی‌کرد که پیروز نشود، چون شب قبل به او گفته بودند که شما رأی آورده‌اید و تمام است و ساعت 11 شب آمد اعلام کرد که من برنده شده‌ام.

واکنش هاشمي رفسنجاني به اظهارات زاکاني
برادر آيت‌الله هاشمي گفت: بالاخره روزي پرده‌ها کنار مي‌رود و براي همه مشخص خواهد شد که افراد مثل زاکاني به کجا وابسته هستند که اينگونه به راحتي به شخصيت‌هاي بزرگي مانند آيت‌الله هاشمي توهين مي‌کنند.محمد هاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در خصوص اظهارات اخير زاکاني مبني بر اينکه بايد توبه کنيم که چرا با مردم درباره هاشمي رفسنجاني حرف نزده ايم و اينکه هاشمي هوش و حواس و توانمندي‌هايش را از دست داده است، عنوان کرد: ما در ادبيات فارسي شعري داريم که مي‌گويد هر کسي در کودکي ادب نشود٬ در بزرگي از او خطا برمي‌خيزد. ريشه خيلي از توهين‌ها را بايددر ادب و تربيت افراد جست‌وجو کرد شايد برخي‌ها از ابتدا ادب نشده‌اند.وي افزود: برخي نمي‌دانند که نقد و توهين دو مقوله جداست٬ راحت مي‌توان انتقاد کرد اما نمي‌توان به راحتي به ديگران توهين کرد.اين فعال سياسي اظهارات زاکاني عنوان کرد: بالاخره روزي پرده‌ها کنار مي‌رود و براي همه مشخص خواهد شد که افرادي مثل زاکاني و ساير توهين کنندگان به کجا وابسته هستند که اينگونه به راحتي به شخصيت‌هاي بزرگي مانند آيت‌الله هاشمي توهين مي‌کنند.

پیشکسوت فوتبال آلمان را با پراید بردند!
بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال آلمان، با آقای گل فوتبال جهان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. ظهر روز دوشنبه «پل برایتنر»، اسطوره باشگاه بایرن مونیخ که در رأس یک هیأت تجاری به ایران آمده است، با استقبال علی دایی که زمانی بازیکن تیم فوتبال بایرن مونیخ بود، روبرو شد. دایی در این دیدار ضمن خوش‌آمد به برایتنر برای حضور در ایران، از وی درباره فعالیت‌هایش سوالاتی کرد. این دو برخورد گرمی با یکدیگر داشتند. پیشکسوت فوتبال آلمان با یک خودروی پراید فرودگاه را ترک کرد که این مسأله باعث اعتراض شدید علی دایی شد که چرا یک اسطوره فوتبال را با این خوردو منتقل کرده‌اند؟

نطق تند وزیر احمدی نژاد علیه دولت روحانی در مجلس
محمد سلیمانی که در دولت دهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، در نطق میان دستور خود از عبارات تندی علیه دولت یازدهم استفاده کرد. این نماینده عضو جبهه پایداری گفت: از دولت و رئیس جمهور مصرانه می خواهم که بدون در نظر گرفتن شرایط 9 گانه رهبری ، مجلس و شورای عالی امنیت ملی از باز کردن پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای اجتناب کند چراکه این پیچ و مهره ها با خون دل دانشمندان هسته ای ما بسته شده و با خون شهدای هسته ای صیقل خورده است و باز کردن  آن ها بدون رعایت الزامات، پاگذاشتن روی خون این شهداست. سلیمانی ادامه داد: یکی از شروط الزامات تشکیل تیم قوی و هوشمند برای نظارت بر اجرای برجام است که ضروری است این تیم سریع تر تشکیل شود. وی افزود: به نظر می رسد دولت از ارائه لایحه برنامه ششم توسعه طفره می رود و قصد دارد مجلس را سر کار بگذارد. تذکر شدید می دهم که چنین  رفتاری شایسته نیست. سلیمانی مدعی شد: دولت اگر نتوانسته مفاد برنامه پنجم را اجرا کند دلیلی نمی شود که برنامه ریزی در کشور متوقف شود و از رفتار دولت چنین بر می آید که این ها به برنامه اعتقادی ندارند.اگر چنین است فاجعه است. وی افزود: متاسفم که مماشات غیرمنطقی و غیر قابل قبول هیئت رئیسه مجلس را شاهدیم.

توقف یک تریلی قرص روانگردان در شهریار
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از توقیف یک دستگاه تریلی و کشف 7 میلیون و 500 هزار عدد قرص روانگردان در شهرستان شهریار خبرداد. سردارمحسن خانچرلی گفت: با کسب خبری مبنی برانتقال قرص های روانگردان از شهرهای شمال غربی کشور و توزیع آن درشهرستان های شهریار و ملارد توسط دو قاچاقچی، تیمی از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند وی افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدراستان با انجام یکسری تحقیقات محسوس و نامحسوس، خودروی تریلی متهمان را در محدوده ملارد و شهریار شناسایی و توقیف کردند.

موضع وزارت ارشاد در قبال رسانه‌های غایب در نمایشگاه
حسین نوش‌آبادی  درباره‌ِ مباحثی که درباره ادعای تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط رسانه‌هایی که در این نمایشگاه ثبت‌نام نکرده‌اند، عنوان می‌شود، گفت: به کار بردن کلمه تحریم آن هم در جمهوری اسلامی و در داخل کشور را درست نمی‌دانیم. زمانی نمایشگاه فرانکفورت برگزار می‌شود و سلمان رشدی می‌خواهد شرکت کند، ما آن را شجاعانه، با اعتقاد و با توجه به مصالح کشور تحریم می‌کنیم اما بحث تحریم در جمهوری اسلامی یک مقوله بی‌اساس، بی‌مبنا و فاقد توجیه و معناست. او افزود: یک عده از اول هم موضع داشتند که در نمایشگاه شرکت نکنند؛ البته برای دولت گرایش‌ها و سلیقه‌ها فرق نمی‌کند؛ هر رسانه سیاست‌ها و نگاه متفاوتی دارد و منتسب به یک جریان. ما این مسأله را پذیرفته‌ایم و هیچ کس منتقد این نیست که چرا فلان نشریه یا خبرگزاری متعلق به فلان جریان یا نگاه سیاسی است،‌ این برای ما تفاوتی به وجود نمی‌آورد. نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: منتهی یکسری، بهانه‌هاجویی‌ها را به وجود می‌آورند تا تخریب و تضعیف کنند و سیاست‌ها را زیر سوال ببرند که در آن زمان ما دفاع می‌کنیم.

دعوت جمعیت فدائیان اسلام از سید حسن خمینی برای کاندیداتوری
محمد مهدى عبدخدايى دبيركل جمعيت فداييان اسلام كه يك تشكل اصولگراست،خواستار كانديداتورى آيت الله سيدحسن خمينى شد. عبدخدایی در گفتگو با هفته نامه «طلوع صبح» اظهار داشت: حسن آقای خمینی از سلاله پاکی هستند و از نوادگان نابغه حضرت امام خمینی ایشان هستند. تالیفات و کتاب هایی که ایشان منتشر کرده اند و تدریس دروس حوزوی در سطح خارج، نشان دهنده ی دانش یادگار امام (ره) است. وی افزود: به نظر بنده، حضور حاج سیدحسن آقا در انتخابات مجلس خبرگان ضرورت دارد. هویت ما فرمان می دهد که در انتخاباتی شرکت کنیم که بهترین نوه امام در آن حضور دارد.

با نهج البلاغه انقلاب کردیم با حاشیه عروه میخواهیم ادامه دهیم
کارشناس فرهنگی و مدیرعامل موسسه فرهنگی شهدای انقلاب(سرچشمه) با بیان اینکه وقتی رویکرد ما فضای انقلابی و دینی را از دست می دهد مبتلا به بعضی آفاتی می شود که گاهی شاهد آن هستیم، افزود: یکی از بزرگان نکته ای گفته بودند که مضمونش این است "ما با نهج البلاغه انقلاب کردیم ولی با حاشیه عروه می خواهیم ادامه دهیم." اینکه انسان در ورود به عرصه انقلاب با آرمانهای امیرالمومنین علی (ع) و دعوت به عدل و قسط وارد میدان شود، خیلی تفاوت می کند با اینکه با نگاه کاملا سنتی فقهی بر اساس حاشیه عروه الوثقی و کتاب های حوزوی بخواهد وضع موجود را حفظ کند. این تفاوت کاملا محسوس است. حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری در گفت گویی با جماران در پاسخ به سوالی در مورد صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی و میزان موفقیت انقلاب در ترویج و بسط فرهنگ مبتنی بر ارزش های اخلاقی، اظهار کرد: یکی از مهمترین تمایزها و تفاوت های انقلاب اسلامی با انقلاب ها و دگرگونی های رژیم های سیاسی در کشورهای مختلف شاید این باشد که انقلاب اسلامی ایران کاملا جنس فرهنگی و دینی دارد. رهبر و پرچم دار این تحول بزرگ نه یک چهره سیاسی است که دغدغه اش فقط دغدغه ای سیاسی باشد، نه یک چهره نظامی است که کودتای نظامی کند، نه یک صاحب کارتل اقتصادی است که مساله و دغدغه اش منافع مادی باشد؛ امام از منظر یک معلم، مؤلف و مدرس قدم به میدان شکل دهی انقلاب اسلامی ایران می گذارد.

تعبیر رهبر انقلاب درباره جان کری

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، مبارزه ملت ایران با استکبار را مبارزه ای «منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات تاریخی» خواندند. رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای بیان داشتند:« در مذاکرات هسته ای مأمورامریکایی گفت از جوانی با جنگ مخالف بودم و گریه کرد.عده ای ساده‌لوحانه ممکن است بگویند اینها آدمهای خوبی شدند.همین آدمی که ازیادآوری جنگ جلوی دوربین اشک میریزد، ازقساوت و بیرحمی عنصر جلاد قصاب خبیث صهیونیست درغزه وکرانه باختری وقتل عام کودکان در یمن حمایت میکند. آیا این گریه جلوی دوربین راکسی باورمیکند؟»

گول خوردم که از جشنواره فجر کنار رفتم
جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم «پدر آن دیگری» آخرین ساخته یدالله صمدی شامگاه 11 آبان ماه در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این جلسه یدالله صمدی نویسنده وکارگردان ، طهماسب صلح جو منتقد میهمان، بنفشه صمدی و مهدی یار عزیزی بازیگران فیلم، جواد حاتمی مشاور فیلمنامه و روانشناس کودک و نیز خانم پرینوش صنیعی نویسنده کتاب «پدر آن دیگری» که فیلم از روی آن اقتباس شده است ، حضور داشتند و ضمن صحبت درباره فیلم به پاسخ گویی به پرسش های حاضران پرداختند. صمدی کارگردان فیلم، در خصوص عدم حضور فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر پارسال نیز گفت : وقتی فیلمی از بخش مسابقه کنار گذاشته می شود لاجرم هنرنمایی تک تک عوامل فیلم از جمله موسیقی و بازی ها و ... نادیده گرفته می شود. زیرا اقبال عمومی در جشنواره برای تماشای فیلم های بخش مسابقه بیشتر است. امروز ما جوان هایی داریم که فیلم های خوبی می سازند. هر کدام از ما دو نسل دیدگاه خودمان را داریم و وقتی از من خواسته شد که با کنار رفتن از بخش مسابقه فضا را برای جوان ها فراهم کنم من گول خوردم در صورتی که باید زمینه برای رقابت همه به صورت برابر وجود داشته باشد. مگر فیلم ساختن انشاء نوشتن است که همه یک موضوع واحد را تعریف کنند و از یک سری خواسته شود که فضا را برای عده ای دیگر بازتر کنند. در فضای فیلم سازی هر کس نگاه خودش را دارد.

با این منطق امام در راس افراطیون است
حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست مسئولان بسیج دانشجویی ۱۰۰ دانشگاه کشور که در حسینیه سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: چند روز پیش مسئولی گفته است که بعضی افراطی‌ها می‌گویند تحریم باید باشد تا ما قوی شویم. این عین صحبت امام است امام گفته است ما بین ملت‌ها منزوی نمی‌شویم اما اگر منزوی بشویم با آغوش باز این انزوا را می‌پذیریم و تا انزوا نباشد افکار شما به راه نمی‌افتد با این منطق امام در راس افراطیون است. وی در مورد صلح با آمریکا گفت: ملت ایران اگر می‌خواست صلح آمریکایی بکند‌‌ همان اول دست او را کوتاه نمی‌کرد و او را از کشور خود بیرون نمی‌راند ما نمی‌توانیم صلحی را بپذیریم که طرح آمریکایی است.

واکنش علم الهدی به توهین استاددانشگاه آزاد
چند روزی است که اخباری در رسانه های رسمی و غیر رسمی منتشر می شود مبنی بر توهین یکی از اساتید زن دانشگاه آزاد مشهد که منکر شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) شده است و مدعی شده بیماری کبد سبب مرگ ایشان بوده. از این روی آیت الله علم الهدی ضمن اهدای کتاب "زهرا (سلام الله علیها) مولود وحی" از طریق بسیج دانشجویی این دانشگاه به وی پیغام داد : "اینکه ما مدعی هستیم حضرت زهرا (سلام الله علیها) به این نحو به شهادت رسیده اند سند و مدرکش را در این کتاب از منابع معتبر شیعه و عامه ملاحظه می کنید. اما اینکه شما مدعی هستید حضرت زهرا (سلام الله علیها) بر اثر بیماری کبد جان باخته است چه سند و مدرکی دارد؟"

خودکشی دختر 14 ساله متاهل در اهواز
دختر 14 ساله‌ای به دلیل نامعلومی خود را از طبقه پنجم منزل خود در زیبا شهر اهواز به پایین پرتاب کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، دختر 14 ساله‌ای یکشنبه 10 آبان ماه حدود ساعت17 بعد از ظهر به دلیل نامعلومی خود را از طبقه پنجم منزل خود در اهواز به پایین پرتاب کرد. همسر این دختر 14 ساله در گفتگو با خبرنگار ما، در خصوص خودکشی همسر خود اظهار کرد: روز یکشنبه حدود ساعت17 بعد از ظهر همسرم به دلیل نامعلومی خود را از طبقه پنجم منزل مسکونی پدرش در زیبا شهر اهواز به پایین پرتاب کرد. وی ادامه داد: پس از انتقال او به بیمارستان و بستری شدنش دیروز ظهردوشنبه یازده آبان ماه در اثر جراحت ناشی از پرتابش در بیمارستان فوت کرد.

خدا نکند احمدی‌نژاد به سیاست برگردد
محسن رفیقدوست وزیر سپاه دوران جنگ در گفت و گو با خبرآنلاین، از خاطرات زمان هاشمی و سیاست های دولت فعلی و قبلی گفت، وی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به سیاست های احمدی نژاد گفت: خدا نکند احمدی‌نژاد به سیاست برگردد. آن دوره تمام شد و دیگر بر نمی‌گردد. از اول معلوم بود که ایشان خیلی پايبند به ولایت فقیه نیست. من سفت و سخت به این معتقدم. او تا جایی دوام آورد بعد دستش رو شد. از آن سفره استفاده کرد اما بزنگاه رفوزه شد.  وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: رویکرد دولت سابق و دولت فعلی دو طرز تفکر و شیوه برخورد متفاوت بود آن زمان، زمان فحش دادن علنی دولت به دیگران بود که من آن روش را نه تنها نمی پسندیدم بلکه معتقدم فایده‌ای هم نداشت و حرفهای بیخودی بود ولی این شیوه دولت روحانی را قبول دارم. یعنی رفتن و رودرو پای میز مذاکره نشستن و مذاکره کردن  که قطعا باید با رهبری هماهنگ باشد.

کنایه نوبخت به مخالفان برجام
محمد باقر نوبخت صبح امروز در نشست هفتگی خود خاطرنشان کرد: ما به منتقدان احترام گذاشته و آن ها را تقدیس می‌کنیم، اما ما هم نسبت به دختران جوانی که به دلیل مشکل اقتصادی نمی‌توانند ازدواج کنند یا فارغ‌التحصیلان بیکار دلواپسیم. وی در ادامه با اشاره به نامه چندحقوقدان درباره‌ برچیده شدن سانتریفیوژها گفت: برجام به تصویب شورای عالی امنیت ملی و مجلس رسید و رهبر انقلاب اجرای آن را با ملاحظاتی بیان کردند. برجام نه برای ما و نه برای طرف مقابل ایده‌آل نبود. اکنون باید کار به عهده‌ نهادهای قانونی گذاشته شود و دیگرسه نفر حقوقدان نمی‌توانند نظر دهند. ما مشاهده می‌کنیم که نهادهای غیرقانونی جعل شده و به جای نهادهای قانونی اظهارنظر می‌کنند.

گزارش‌های جعبه‌ای علیه کاندیداهای انتخاباتی
کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس دهم در اسفندماه جاری، اظهار داشت: تا آن‌جایی که به عملکرد واقعی شورای نگهبان اشراف دارم و در جریان رسیدگی به صلاحیت نمایندگان در دوره گذشته شاهد بودم، شورای نگهبان نهایت مساعی را داشته و نظرشان نسبت به ملت وکاندیداها مثبت است٬ اما عده‌ای گزارش‌های کذبی را به‌صورت جعبه‌ای به شورای نگهبان و مراجع چهارگانه‌ای که این شورا از آنها استعلام می‌کند، روانه می‌کنند.وی افزود: تا جایی که می‌دانم، شورای نگهبان به این گزارش‌ها بها نمی‌دهد اما به هر حال این معضل بسیار نگران‌کننده وجود دارد که رقبا یا افراد و گماشته‌های آنان آن‌قدر علیه کاندیداهایی خاص سیاه‌نمایی کنند که خدایی‌ناکرده این غوغاسالاری‌ها و جنجال‌آفرینی‌ها و همچنین جوسازی‌های منطقه‌ای منجر به این شود که شورای نگهبان نیازمند زمان بیشتری برای بررسی صلاحیت کاندیداها باشد.

مردم نپرسند 80 میلیاردی که در اختیار رئیس بود چه شد!
مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: ما این روزها در مجامع و جلسه‌های بسیاری شرکت می‌کنیم و مردم از ما می‌پرسند که این ساختمان‌های اطراف مجلس و این دیوار مجلس برای چیست؟ این ۴۲ میلیاردتومانی که امسال در اختیار رئیس مجلس بود و یا سال قبل ۲۰ میلیارد و سال قبل‌تر ۱۷ میلیاردتومان بود، چه شده است؟ به گزارش تسنیم، نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: شما اگر ادعا دارید که این بند ذیل تبصره ماده ۵۵ در ۱۲ سال گذشته اجرایی شده است، بگویید همین امروز سایت خانه ملت آن را منتشر کند و ما آن را قبول می‌کنیم و الا ملت ایران بداند که ما نمی‌دانیم و از ما نپرسند، این ساختمان‌های اطراف مجلس چیست؟ و بودجه مجلس چه شده است و یا ۴۲ میلیاردی که امسال یا چند میلیاردی که سال‌ گذشته در اختیار آقای رئیس مجلس بوده، چه شده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار