مدیرکل بهزیستی لرستان
اسدالله حیدری از عموم خانواده‌های لرستان تقاضا کرد با جدی گرفتن موضوع غربالگری کودکان سه تا شش سال خود به این پایگاه‌ها معرفی تا اقدامات لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 28 October 2015
به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ، بیستمین طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان (آمبلیوپی) با حضور مدیرکل بهزیستی و جمعی از مدیران بهزیستی لرستان در مهدکودک آفتاب‌گردان خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان در آغاز این طرح با بیان اینکه از یکم آبان تا 30 آذر به مدت دو ماه حدود 1300 پایگاه شهری و روستایی 80 هزار کودک سه تا شش سال را مورد غربالگری بینایی‌سنجی قرار می‌دهند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل پیشگیری از بینایی و تنبلی چشم، طرح آمبلیوپی است که در این راستا همکاران بهزیستی در سال گذشته موفق به شناسایی 202 نفر از کودکان دچار تنبلی چشم و اختلالات بینایی شدند که این اقدام منجر به درمان به موقع کودکان شد و از معلولیت بینایی آنها جلوگیری شده است.

اسدالله حیدری در ادامه از عموم خانواده‌های لرستان تقاضا کرد با جدی گرفتن موضوع غربالگری کودکان سه تا شش سال خود به این پایگاه‌ها معرفی تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: این طرح به طور کامل رایگان و از مراجعان هیچ‌گونه وجهی دریافت نمی‌شود و تنها دغدغه همکاران بهزیستی، مشارکت خانواده‌های لرستان در این طرح است.

در ادامه معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه در سال گذشته 104 هزار کودک سه تا شش سال لرستانی در طرح آمبلیوپی غربالگری شدند که از این میان 202 نفر با اختلالات بینایی شناسایی و جهت درمان رایگان به بیمارستان‌های تخصصی چشم معرفی شدند.

ابتسام داشی در ادامه از همکاری نزدیک دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در این طرح خبر داد و افزود: تمام مراکز بهداشتی درمانی و مهدهای کودک شهری و روستایی همچنین مدارس روستایی در این طرح مشارکت جدی و مطلوبی با بهزیستی داشته‌اند که از این طریق از تمام دست‌اندرکاران و مجریان این طرح قدردانی می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار