بر اساس اطلاعات خبرنگار تابناک و تماس وی با دادستان نظرآباد،‌ مشخص شد که وی شخصا و آن هم هنگام عزیمت به محل کار از قطع این درختان آگاه شده و اگر اگر محل کار وی در منطقه دیگری بود، معلوم نیست چه زمانی مسئولان نظرآباد از این فاجعه آگاه می‌شدند.
کد خبر: ۱۱۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 27 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: 2 سال قبل در تعطیلات نوروز و زمانی که اکثر مردم استان البرز به مسافرت رفته بودند، ناگهان خبر رسید که چند هزار قطعه درخت در محوطه باغ سیب کرج قطع شده است.
این خبر نگرانی‌های زیادی را به دنبال داشت و در اعتراض بسیاری از مردم کرج چند روز مقابل باغ سیب تجمع کردند.
نکته مهم در خبر فوق این بود که متولیان باغ سیب کرج از تعطیلی رسانه‌ها و ادارات در ایام نوروز سوء استفاده کرده و نمی‌دانستند که اعتراضات مردمی منجر به صدور حکم بازداشت متولی باغ از سوی دستگاه قضایی می‌شود.
حال امروز خبر رسید که همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) مال یک باغ در شهرستان نظرآباد به اصطلاح خود همین ترفند را به کار برد و اقدام به قطع بیش از 1800 اصله درخت کرده است.
این باغ حدود 13 هکتار وسعت داشته و از جمله مرغوب‌ترین باغ‌های نظرآباد است.
در همان لحظات ابتدایی انتشار خبر، ‌مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ضمن تایید این خبر گفته بود که به تازگی یکی از باغداران شهرستان نظرآباد اقدام به قطع درختان حدود یک هکتار از یکی از باغات 13 هکتاری این شهرستان کرده است
. اما تعداد واقعی درختان قطع شده این باغ هنوز مشخص نشده است.
بر اساس اطلاعات خبرنگار تابناک و تماس وی با محمد قیومی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد،‌ مشخص شد که وی شخصا و آن هم هنگام عزیمت به محل کار از قطع این درختان آگاه شده و اگر وی از محل عبور نمی‌کرد و یا محل کارش در منطقه دیگری بود، معلوم نیست چه زمانی مسئولان نظرآباد از این فاجعه آگاه می‌شدند.
بر اساس اطلاعاتی که قیومی اعلام کرده است، تاکنون قطع بیش از یک 1800 اصله درخت در این باغ توسط مالک تایید شده است.
به احتمال فراوان برای این فرد حکم بازداشت صادر خواهد شد.
هنوز جزییات بیشتر این فاجعه زیست محیطی اعلام نشده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
هر چقدر دادستان نظراباد پرتلاش و مصمم در اجرای قانون و حفظ حقوق شهروندان است بعضی‌ها در خواب عمیق تشریف دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار