بوی یار مهربان و داغی که تازه شد؛
هرچند خانه بدوشی بزرگترین رویداد فرهنگی مازندران زیبنده مرکز استان نیست، ولی در فجر دل‌انگیزی که خاطرات سی و شش ساله انقلاب اسلامی در زمستان بهارگونه می‌شود، یار مهربان، مهمان سرزمین خوبی‌ها می‌شود....
کد خبر: ۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸ 27 January 2015


به گزارش تابناک - مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درحالی خبر از برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی استان مازندران داد که به گفته وی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که همه استان‌ها بویژه مازندران با آن مواجه است، نبود مکان مناسب نمایشگاهی می‌باشد.

حجت‌اسلامی عباسعلی ابراهیمی افزود: رفع این معضل همت مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد تا به یاری خداوند بتوان در آینده نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی در خور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نکته‌‌ قابل توجه این است که شیخ ارشاد استان مازندران، هر ساله با فرا رسیدن موعد برپایی نمایشگاه کتاب مازندران، از نبود مکان نمایشگاه دائمی فرهنگی در مرکز استان مازندران و چوب فقر بر سر فرهنگ و هنر مازندران انتقاد می‌کند و این مشکل را مشکل مشابه همه استان‌ها می‌داند .

اگرچه این رویداد فرهنگی در استان مازندران که بیشترین نخبه علمی کشور در حوزه آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی را پس از تهران داراست، مغفول نمانده و اکنون یازدهمین دوره خود را سپری خواهد کرد، ولی اینکه همیشه با فرا رسیدن زمان برگزاری نمایشگاه از نداشته‌های فرهنگی استان یاد کنیم، جای تامل است.

باید یادآور شد، پایین بودن شمار کتابخانه های عمومی و توزیع ناعادلانه آن  و کمبود سرانه فضای فرهنگی و کتابخانه ای هم از مشکلات فرهنگی استان است که اینها نیز برای خود مثنوی 70من کاغذ را دارد.

 با فرا رسیدن موسم فجر دل انگیز در زمستان بهارگونه سالگرد انقلاب اسلامی، یازدهمین دوره از نمایشگاه کتاب استان در چند روز آتی برگزار می‌شود. در طی سالهای متمادی، انتقاد از نبود مرکز نمایشگاه دائمی در مرکز استان، بیان و به خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌های استان رفت. همه اذعان دارند که ساری مرکز مازندران همواره برای برگزاری نمایشگاه‌ به ویژه نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله نمایشگاه سراسری کتاب با مشکلات زیادی مواجه است و احداث مرکز دائمی می‌تواند مشکلات بر سر راه مسائل فرهنگی را تاحدودی رفع کند.

فروردین ماه سال جاری بود، که فرماندار ساری از کلنگزنی مرکز همایش‌های بین‌الملی ساری در زمینی به مساحت 4هزارمترمربع در محل شهرک صنعتی شماره 2 ساری خبر داد و احداث آن را از ضروریات دانست.

بنابر اخبار مندرج با پیگیری ستاد راهبردی سرمایه گذاری و توسعه مرکز استان، کلنگ مرکز همایش‌ها و نمایشگاه تخصصی مازندران با نام تجاری مرکزتجارت بین‌المللی سعید در جاده فرح‌آباد ساری با حضور مسئولین بر زمین زده شد.

کلنگی که بر زمین ماند!

در مراسم کلنگ‌زنی که در عصر یک روز بهاری سال 93 برگزار شد استاندار مازندران، بر این نکته که ساری، مرکز استان مازندران باید به طور ویژه دیده شود،  تاکید کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری این مرکز بسیاری از نیازهای مرکز استان مازندران برای برگزاری همایش‌های بزرگ برطرف می‌شود.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به برنامه‌ریزی سرمایه‌‌گذار برای ایجاد مرکز نمایشگاهی در این مرکز گفت: وجود نمایشگاه در مرکز استان مازندران ضرورتی بود که این سال‌ها مرکز استان از این امر محروم بود.

وی با اشاره به این که بنا به اعلام مجری طرح، این مجموعه ظرف پنج سال ساخته می‌شود، گفت: مجری طرح در حضور مسئولان استانی قول بدهد که پروسه زمانی اجرایی شدن این پروژه را کوتاه کند.

استاندار مازندران  در این مراسم تاکید کرد: مجری طرح با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین زمینه اجرایی شدن سریع‌تر این طرح را فراهم کند. حال سوال اینجاست که سالی که با هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری  به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شد به پایان خود نزدیک می‌شود، آیا ستاد راهبردی که به دستور استاندار برای توجه ویژه به مرکز استان راه اندازی شد، توانست ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مرکز استان را در زمینه‌های مختلف، پس از شناسائی به سرانجامی مطلوب که سبب رونق اقتصادی و فرهنگی استان می‌شود، برساند.

آیا مرکز نمایشگاهی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جهت احداث آن خواستار همت مسئولان استانی و کشوری است ، انتقادی نیست که ما باید از وی داشته باشیم؟

آیا، ستاد راهبردی سرمایه گذاری توسعه مرکز استان اقداماتی موثر در راستای توسعه مرکز استان و رفع کمبودها داشته است؟

و  سوال آخر اینکه، مرکز همایش‌ها و نمایشگاه تخصصی مازندران، که قرار است دارای 5‌‌ هزار متر فضای سرپوشیده نمایشگاهی و همچنین فضای اقامتی و هتل با ظرفیت 100 اتاق، سالن اجتماعات یک‌هزار و 200 نفره و دیگر امکانات باشد در سالی که به گفته استاندار زمینه مشارکت بخش خصوصی در استان مطلوب بوده، به چند درصد اجرایی شدن پس از کلنگ‌زنی رسیده است؟

در فجر دل انگیز که خاطرات سی و شش ساله انقلاب در زمستان بهارگونه می شود بوی یار مهربان در استان می پیچد و یار بی‌زبان از سراسر کشور مهمان سرزمین خوبی‌ها و طراوت می‌شود. هرچند خانه بدوشی بزرگترین رویداد فرهنگی استان زیبنده مرکز استان نیست، ولی راقم بر این اعتقاد است که  اگر مسئولین می‌خواهند موضوعی را مورد نقد قرار دهند  و یا می‌خواهند توپ را به زمین دیگری بیاندازند، با ظرافت بیان کنند. چرا که ممکن است در بیشتر موارد خود باید پاسخگوی انتقاد و رفع وضعیت موجود باشند.

منبع: تابناک
برچسب ها: نمایشگاه ، مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار