روابط عمومی اداره کل دام‌پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 21 October 2015
روابط عمومی اداره کل دام‌پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ذبح دام در معابر عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا بدین‌وسیله تاکید می‌شود به‌دلیل حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو و سیاه‌زخم و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، ضروری است عزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

روابط عمومی دام‌پزشکی استان ضمن تاکید بر مخاطره‌آمیزبودن کشتاردام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی از خیرین و مسئولان هیئت مذهبی نیز خواست تا گوشت مورد نیاز خود را از قبل تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دام‌پزشکی تهیه کرده و برای انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌های دام استان که برای ذبح دام فعال هستند، مراجعه شود.

این اداره کل خاطرنشان ساخته طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌های بهداشتی دام‌پزشکی در سطح تمامی شبکه‌های دام‌پزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده‌باش و فعال بوده و آماده پاسخ‌گویی به سوال‌ها، ابهام‌ها و رسیدگی به گزارش‌های مردمی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار