کد خبر: ۱۱۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 19 October 2015

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه عرصه های ملی کشور چراگاه زمین خواران شده است، گفت: این افراد هر روز با یک عنوان همچون دریاخواری، کوه خواری و دیگر عناوین به جان این انفال الهی می افتند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی ارجمند روز دوشنبه در نشست مشترک با مجمع معتمدین کرج که در جهادکشاورزی استان البرز برگزار شد، افزود: این در حالی است که در 17 کشور جهان زمین پشتوانه پولشان هست.

وی با اشاره به تغییر کاربری ها فراوان اراضی کشاورزی و ملی بخصوص در استان البرز به دلیل ارزش افزوده بالای این اراضی، اظهار داشت: در سال های اخیر دادستانی با دستور مقام معظم رهبری در بحث برخورد با زمین خواران ورود کرده و برخوردهایی هم انجام شده ولی 95 درصد این زمین ها هیچوقت به زمین کشاورزی برنمی گردند زیرا کشاورزی ما کشاورزی اقتصادی نیست.

وی این معضل را به دلیل ضعف قانون در کشورمان دانست و گفت: قانون باید در مسیر حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان باشد.

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پرداخت یارانه تولید محصولات ارگانیک و کود کمپوست، افزود:

در کشور ما به جای اینکه بودجه صرف تولید محصولات ارگانیک شود بودجه را صرف درمان و راه اندازی مراکز درمانی خیریه می کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از مراکز دولتی یارانه ای به پتروشیمی برای دریافت کودهای شیمیایی پرداخت می کنند در حالی که در داخل کشور و استان البرز کود ورمی کمپوست تولید می شود.

وی بیان داشت: در زندان رجایی شهر کرج کود کمپوست را تولید می کنند ولی متاسفانه به دلیل بعضی سیاست ها خریدار ندارد.

ارجمند با اشاره به اینکه انقلاب سبز در اصل یعنی تولید بیشتر با هزینه کم تر، خاطرنشان کرد: در این بخش با استفاده از کود و سم، کمیت محصولات را در بخش کشاورزی بالا می برند و کمتر به کیفیت توجه می شود.

وی کرج را پایلوت کشاورزی علمی در کشور با وجود 14 موسسه و مرکز تحقیقاتی دانست و گفت: علیرغم این پتانسیل نمایندگان حاضر و قبلی شهرمان با فعالیت های جهاد کشاورزی آشنایی نداشته و تا کنون بجز یک نشست تشریفاتی هیچ نشست دیگری با مسوولان جهاد کشاورزی نداشته اند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز کمیسیون کشاورزی را یکی از ضعیف ترین کمیسیون ها در مجلس عنوان کرد و افزود: اکثر نمایندگان به دنبال کمیسیون هایی هستند که سفرهای خارجی در پی دارد.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون 15 هزار نوع سم در کشور ما تولید می شود و آرزوی ما این است که بتوانیم به 100 سال قبل برگشته و میوه ارگانیک تولید کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی البرز با اشاره به اینکه جمع بندی در بخش آمایش سرزمینی حوزه کشاورزی صورت نگرفته است و مشکلاتی نیز در بخش قوانین کشاورزی وجود دارد، گفت: 245 هزار دانشجوی مهندسی و دامپزشکی در کشور وجود دارد که با احتساب 200 هزار فارغ التحصیل این حوزه در مجموع 400 هزار جویای کار بخش کشاورزی در کشور وجود دارد.

وی بیان داشت: تا زمانی که کشاورزی اقتصادی نشود و قوانین دست و پاگیر برداشته نشوند ، نمی توان برای این جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کرد.

عدم برنامه تنظیم کشت، اجرای برنامه های ترویجی، ساماندهی اراضی کشاورزی، نبود سردخانه و انبارهای مکانیزه از جمله موضوعاتی بود که توسط بعضی از اعضای مجمع معتمدین مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار