رئیس مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی عنوان کرد:
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی گفت: طبق آمار ۴۰۰ هزار نسخه کتاب خطی در دست مردم است و امیدواریم مردم این نسخه‌ها را در اختیار ما قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲ 26 January 2015

به گزارش تابناک، سیدرضا صالحی‌امیری ظهر امروز در سازمان اسناد کتابخانه‌های استان خراسان رضوی با اشاره به حل مشکل ساختمان سازمان اسناد در ‌خراسان رضوی، اظهار داشت: طبق توافقی که با استاندار خراسان رضوی صورت گرفت قرار شد یکی از ساختمان‌های متعلق به سازمان اسناد در تهران به استانداری خراسان رضوی واگذار شود و در مقابل یکی از ساختمان‌های مورد نظر در استان خراسان رضوی به سازمان اسناد داده شود.

صالحی امیری به اهمیت حفظ نام خلیج فارس در عرصه‌های بین المللی اشاره کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را برای ثبت این موضوع انجام می‌دهیم و تاکنون نیز فعالیت‌های بسیار مناسبی در این عرصه شکل گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مسئله حاشیه شهر تنها متعلق به مشهد مقدس نیست، بلکه یک موضوع و آسیب جدی برای تمام شهرهای ایران است. سیاست اکثر کشورهای دنیا ساماندهی زندگی در حاشیه شهر است و در همین راستا نقش نظام‌های خدماتی در آن مناطق فعال‌تر می‌شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه عمر مفید کتاب در سازمان اسناد بیش از 500 سال است، خاطرنشان کرد: طبق آمار 400 هزار نسخه خطی در دست مردم است، عمر مفید اسناد در دست مردم 50 سال است، ما از مردم درخواست می‌کنیم که مردم این آثار را یا به فروش برسانند یا وقف کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان اسناد تقویت مجموعه آستان قدس رضوی است، تصریح کرد: کتابخانه آستان قدس یکی از مفاخر بزرگ ملی ایران است و بزرگ‌ترین مجموعه نسخ خطی در ایران متعلق به آستان قدس رضوی است، بسیاری از مردم نسخ خود را به آستان قدس هدیه می‌دهند و ما به‌شدت از این اقدام مردم خرسند هستیم.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: در حوزه نسخ خطی آستان قدس رضوی رتبه نخست را در کشور بر عهده دارد و در حوزه اسناد و کتابخانه از جایگاه بسیار برجسته‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در سطح آموزش عالی تعاملات بین مراکز اموزشی با دانشجویان بهبود پیدا کرده است، تصریح کرد: کسانی که در کشور آثار هنری خلق می‌کنند دولت به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد بر همین اساس گسترش تعامل با نخبگان و به‌ویژه اصحاب قلم و فکر را در دستور کار قرار داده‌ایم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار