در جمع اعضای هیئت خادم الرضا(ع) عنوان شد:
مهم ترین بیمارستان های دنیا، پزشکانشان جهان سومی هستند و متأسفانه غربی ها در کشور های خودمان نگذاشته اند که کار کنیم و این مغز ها به خارج رفتند و به ما تفهیم کردند که شما عرضه، ظرفیت و توانش را ندارید.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 17 October 2015
نماینده آیت الله شهرستانی در ایران با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم جامعه ما، ضعف مدیریتی ماست گفت: دنیا دست ناسایی است که چهل درصد نیروهای آن ایرانی هستند زیرا غربی ها به ما تفهیم کردند که شما عرضه، ظرفیت و توانش را ندارید اما من می گویم که ما می توانیم.

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار با مسوولین و اعضای ستادی هیئت خادم الرضا(ع) قم با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که در مسیری قدم گذاشته ایم که امیدواریم مسیری خدایی باشد تصریح کرد: این مسیر، مسیری است که إن شاألله نفس هایی که در آن ساطع می شود و قدم هایی که برمی داریم فقط و فقط برای خاطر خداوند باشد.

وی با تقدیر از تشکیلاتی بودن هیئت خادم الرضا(ع) افزود: متأسفانه خیلی از کارهای ما دیمی بوده و منظم نیست اما امام علی(ع) روایتی دارند که به نظم امر، در مدیریتی بودن و در تشکیلاتی بودن تاکید دارد.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با بیان اینکه تشکیلات آثار مثبت زیادی دارد ادامه داد: ما باید کار هایمان منظم تر، سیستماتیک و طوری باشد که بدانیم نتیجه کار چه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور گسترده جوانان در هیئت خادم الرضا(ع) بیان داشت: حضور در جمع جوانان افتخار است و یکی از اندیشمندان غربی می گوید که « جوان ها هستند که سرنوشت هر کشوری را معین می کنند ».

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با بیان اینکه جوان ها هستند که آینده یک مجموعه یا جامعه را تعیین می کنند گفت:  امام صادق(ع) می فرمایند که « کونوا زَینَ لنا و لا تکونوا شَیناً علینا » طوری حرکت کنید ، فعالیت کنید که مایه افتخار ما باشید . یا در روایتی دیگر می فرمایند که طوری حرکت بکنید که « حتّی یُقال رحمه الله جعفربن محمد هکذا أدّبَ أصحابه » بگویند که خدا رحمت کند.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) پیروانشان را این طور تربیت کردندو إن شالله قدم هایی که در هیئات برداشته می شود فقط برای امام حسین (ع) باشد.

نماینده آیت الله سیستانی گفت: ما نمی گوییم که همه کار هایی که ما انجام می دهیم برای خداست ، اما همان مقداری که برای خدا باشد موجب موفقیت ما خواهد شد.

وی افزود: یکی از بزرگان و علما شیعه در قدیم به بالای منبر رفت و گفت " أیها الناس آمده ام شما را دعوت کنم به شرک. دیگران گفتند عجب آیت اللهی ، عجب آقایی، عجب مرجعی که مردم را به شرک دعوت می کند. دوباره تکرار کرد که اگر کسانی قبل از من آمدند شما را به توحید دعوت کردند، من آمده ام تا شما را به شرک دعوت کنم . همه متعجب که چه می گوید این آقا!؟

حجت الاسلام و المسلمین شهرستان اضافه کرد: برای بار سوم آن عالم فرمود که ، من شما را دعوت می کنم که خدا را شریک کار خودتان قرار دهید، زیرا ما انسانیم . ما دلمان فرزند، وجاهت و مال می خواهد.

وی بیان داشت: اگر کارمن یک مقدار رنگ خدایی داشته باشد  به همان مقدار سبب موفقیت است و ما نمی توانیم به یقین بگوییم که همه کار هایمان خالصاً برای خداست ، خداوند است که به دل ها آ گاه است اما مطمئن باشید که همین خلوصی که در دلتان است  موجب توفیق شما می شود.

نماینده آیت الله سیستانی خطاب به اعضای ستاد هیئت خادم الرضا(ع) بیان داشت: این قدم هایی که در مسیراهل بیت(ع) بر می دارید ، این کار هایی که انجام می دهید غیر از اجر و پاداش اُخروی، پاداش دنیوی هم دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم جامعه ما، ضعف مدیریتی ماست خاطرنشان کرد: ما بر روی تخصص و تعهد صحبت می کنیم، اما درباره نکته سوم که جامع تخصص و تعهد است ، یعنی مدیریت ضعف داریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی گفت: ما خیلی کار ها می توانیم انجام بدهیم  و چیزی کم نداریم و الحمدالله خداوند بهترین وسیله ها ، عقل و تعقل را به جهان سوم یعنی کشورهایی همچون ایران، ترکیه، عراق و سوریه عطا کرده است.

وی با طرح این سوال که شما فکر می کنید دنیا دست اروپایی ها و آمریکایی هاست؟ گفت: خیر دست ناسایی است که چهل درصد نیروهای آن ایرانی هستند.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به ایرانی بودن شخصیت های همچون پروفسورسمیعی گفت: مهم ترین بیمارستان های دنیا، پزشکانشان جهان سومی هستند و متأسفانه غربی ها در کشور های خودمان نگذاشته اند که کار کنیم و این مغز ها به خارج رفتند و به ما تفهیم کردند که شما عرضه، ظرفیت و توانش را ندارید اما من می گویم که ما می توانیم.

وی افزود: با همین تشکیلاتی بودن و مدیریت شده کار کردن می توانیم کار های بزرگ تری را انجام دهیم و از اینکه جوان های فعال، خوش فکر و با استعداد داریم خوشحال می شویم؛ اما باید همبستگی مان را بیشتر کنیم و جهاد بیشتری داشته باشیم؛ که این ها به نفع کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با بیان اینکه هرکسی خودش مسئول خودش باشد اظهارداشت: « کلُّکم راء وَ کُلُّکم مسئول» هرکسی خودش احساس کند مسئولیت دارد، باور کنید موفقیت دارد و باور کنید به جاهای بزرگی می رسد.

وی در پایان با بیان اینکه تشکیلاتی بودن هیئت خادم الرضا(ع) نباید فقط در ده روز محرم باشد خاطرنشان کرد: مطمئناً قدرت، توان و عرضه موفقیت در عرصه های بسیار گسترده ای را اعضای را اعضای هیئت خادم الرضا(ع) دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
واقعا درست گفتند علت فرار مغزها رو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار