تابناک گیلان: امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، این اقدام را انجام تکلیف قانونی مجلس توصیف کردند و گفتند: تصویب برجام در مجلس، دشمنان را برای انجام تبلیغات سوء علبه ایران ناکام گذاشت.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 16 October 2015
تابناک گیلان: امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، این اقدام را انجام تکلیف قانونی مجلس توصیف کردند و گفتند: تصویب برجام در مجلس، دشمنان را برای انجام تبلیغات سوء علبه ایران ناکام گذاشت.

در خطبه های امروز نماز جمعه در کشو، امامان جمعه همچنین این نکته رایادآور شدند که مخالفان و یا موافقان برجام در مجلس، مخالف نظام نیستند و موضوع برجام نباید در کشور چنددستگی و اختلاف ایجاد کند.
تاکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر، تشریح واقعه عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع ) ونیز عمل دولت به وعده های اقتصادی پس از برجام از دیگر مواردی بود که امامان جمعه کشور برآن تاکید کردند.

امام جمعه مشهد گفت: هیچیک از مخالفان یا موافقان برجام در مجلس شورای اسلامی دشمن نظام و مخالف با آن نیستند.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: قصد نداریم بگوییم نمایندگانی که به جزئیات طرح برجام رای دادند انسان های خوبی نیستند.
وی گفت: هر یک از مخالفان اگر بخواهد نمایندگان را به عنوان عناصر غرب زده یا وابسته به غرب مورد توبیخ قرار دهد، به آنان اهانت کرده است و خداوند این عمل را نمی بخشد.
خطیب جمعه مشهد افزود: از سوی دیگر اگر کسی بخواهد مخالفان را متهم به معامله با تحریم کند و آنان را کاسب تحریم بداند خداوند این عمل را هم نمی بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم گفت: برجام تصویب شده و قانون است ولی نباید در کشور باعث ایجاد چند دستگی و اختلاف شود.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان افزود: برجام با طی مراحل، به تصویب رسیده و قانون است و همه تابع قانون هستیم.
وی ادامه داد: مساله برجام نباید راه نفوذ آمریکا به درون کشور و منطقه باشد.
شاهچراغی با اشاره به اینکه رهبری از ابتدای سال تاکنون بارها درباره نفوذ آمریکا هشدار داده اند، تصریح کرد: این مساله نشان دهنده اهمیت موضوع از نگاه ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و آن را از آموزه های عاشورا خواند.
آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه افزود: باید با شیوه های صحیح و تاثیرگذار این فریضه نیز آشنا بود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.
وی با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: جوانان ما امروز با قرار گرفتن در امواج شبکه های ماهواره ای و سایر شبکه های فاسد در معرض خطر قرار گرفته اند و دشمن می خواهد دین را از جوانان بگیرد که باید همواره هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت قم با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: الزاماتی برای دولت در مجلس مطرح شد که امیدواریم به این الزامات عمل شود و بر روی برداشتن تحریم ها، هم دولت و هم مجلس تاکید کنند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به سرنوشت طولانی برجام و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه که مجلس از کار برجام کنار نماند، افزود: کمیسیون ویژه ای در مجلس به مساله برجام حدود 40 روز رسیدگی کرد .
وی گفت: مردم از نمایندگان خود انتظار بردباری، صبر، تعمق و تحمل دارند، جلوی دوربین ها و در منظر جهانیان باید سنجیده تر و پخته تر سخن گفت و از آنچه احساس مسئولیت می شود دفاع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مجلس به تکلیف قانونی خود در خصوص مساله برجام عمل کرد و بعد از این نیز ملت گرانقدر، ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی باید با وحدت و همدلی هر چه بیشتر دولت را یاری کنند و این مساله نباید موجب دو دستگی شود.
آیت الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به آزادی بیان موجود در کشور افزود: با توجه به این مساله، همه افراد نقدهای منصفانه و دلسوزانه خود را در خصوص برجام بیان کردند.
وی تاکید کرد: وقتی که طرح برجام در مجلس شورای اسلامی تصویب شد به معنی کنار گذاشتن همه گله گذاری هاست.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان از دولت، گروه مذاکره کننده، نمایندگان ملت به ویژه رییس مجلس و شورای نگهبان در تصویب برجام تقدیر و تشکر کرد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه امروز گرگان گفت: این اتفاق کار بسیار بزرگی است که تحت اشراف رهبر معظم انقلاب انجام شد و به طور قطع کلیات قضایا زیر نظر معظم له است و اگر اجازه ایشان نبود، نشست ها برگزار نمی شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: واقعا همه دست در دست هم دادند و زحمت کشیدند تا به مرحله اجرا و عمل درآید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محرم را فصل بیداری و تغییر و تحول در افکار دانست و گفت:امام حسین (ع) با قیام تاریخی خود در این ماه به جهانیان درس آزادگی و دین داری آموختند.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد النبی برگزار شد، افزود: نتیجه قیام شکوهمند امام حسین (ع) در عاشورا، بقای دین اسلام و پیروزی ابدی خون بر شمشیر و حق بر باطل است.
امام جمعه قزوین افزود: بی دلیل نیست که امروز پس از گذشت حدود یکهزار و 400 سال از واقعه خونین کربلا، روح اسلام خواهی، ظلم ستیزی و دفاع از حق در برابر باطل در جای جای جهان جاری و ساری است و نام امام حسین (ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در جهان طنین انداز شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، دشمنان را در انجام تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام گذاشت.
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت که در مصلی این شهر برگزار شد، افزود: اگر مجلس ما برجام را تصویب نمی کرد ، دشمنان تبلیغات می کردند که ایران به تعهدات خودش عمل نکرده است.
وی با اشاره به برخی تهدیدات و سخنان اهانت آمیز به رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر امورخارجه ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه از شخص رییس مجلس تشکر می کنم که در برابر سخنان اهانت آمیز ایستادند.

امام جمعه سنندج گفت: محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حق است و باید شئون این ماه توسط همه مسلمانان رعایت شود.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم افزود: قیام امام حسین(ع) سرشار از درس های بزرگی برای مسلمانان است که باید همواره مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: دولت به وعده های اقتصادی داده شده در خصوص پسابرجام عمل کند.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: دولت برای اصلاح امور اقتصادی کشور، همه چیز را به نتیجه مذاکرات و برجام گره زده بود و حالا باید به وعده های اقتصادی اش عمل کند.
وی تاکید کرد: اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرد، مساله برجام نیز در ایران منتفی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: منطق مخالفت با مذاکره با آمریکا در موارد غیرهسته ای نشات گرفته از منطق امام حسین(ع) در مذاکره بایزید است.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با بیان اینکه امام حسین (ع) تبیین حقایق را برای مردم زمانه انجام داد ، افزود: در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری در موضوعات سیاسی و کلی نظام وظیفه مردم و مسئولان را مشخص می کنند و این در حقیقت پیروی از سیره امام حسین (ع)است .
وی گفت : مقام معظم رهبری برای حفظ منافع و مصالح کشور اجازه مذاکره هسته ای را دادند اما بعد از آن مذاکره با امریکا را در موضوعات دیگر ممنوع کردند .

امام جمعه بجنورد گفت: مردم ما بنا بر تصمیم سران عالی نظام اسلامی برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) را پذیرفته اند اما این چیزی از عزم و اراده آنان برای استکبارستیزی نخواهد کاست.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی در مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد اظهار کرد: برجام پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، به عنوان یک قانون درآمده و همه موظف به پذیرش آن هستند اما استکبارستیزی نیز، به عنوان یکی از آرمان های اصلی اسلام و جمهوری اسلامی در جای خود محفوظ است.
وی مبارزه با استکبار را اصلی ترین پیام عاشورای حسینی خواند و افزود: فریاد ملت ما، به تاسی از قیام کربلا و نهضت امام حسین (ع) همیشه بر سر استکبار جهانی و در راس آن آمریکای مستکبر بلند خواهد بود و مردم ما ذره ای از اصول و آرمان های انقلاب و امام (ره) عقب نخواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر پایه و اساس قیام سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: نامگذاری دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر و سفارش مکرر قرآن و روایات دینی بیانگر اهمیت این دو فریضه دینی در اسلام است.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای اجرای این فریضه اسلامی در برابر ظلم و منکر یزیدیان با شهادت خود و یارانش ایستادگی کرد تا از تباهی و آسیب های جامعه اسلامی پیشگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح و ساخت سلاح های پیشرفته نظامی در داخل کشور گفت:این سلاح ها آماده پاسخ به هر تهدید وتجاوزی به حریم جمهوری اسلامی هستند.
آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آزمایش موشک دور برد عماد در هفته گذشته، اظهار کرد: این موشک ها آماده چشاندن طعم تلخ شکست به دشمنان جمهوری اسلامی می باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری مخدوش کردن رسالت جمهوری اسلامی را از اهداف بزرگ دشمنان اعلام کرد.
آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری رسالت جمهوری اسلامی را برگرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: هرگز در مقابل ظلم ستمگران و یزیدیان زمان آرام نخواهیم گرفت.
وی با اشاره به اینکه بی تفاوتی جمهوری اسلامی در مقابل ظلم و جور زیاده خواهان، خواسته نامشروع آمریکا و هم پیمانانش است، گفت : اگر چنین بود هرگز این نظام الهی در کشور پا نمی گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه در قرآن کریم برای استفاده و انتخاب کلمات پسندیده و شایسته به مسلمانان دستور داده شده است، گفت: اگر با برجام مخالفتی دارید باید با ادبیات صحیح و شایسته موارد را تذکر دهید ، کلماتی که مناسب باشد و زمینه سوء استفاده قرار نگیرد.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر رعایت آموزه ها و مولفه های سال همدلی و همزبانی افزود: درشرایطی که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور است، باید مانع این اختلاف افکنی ها شد.
وی اظهار داشت : دشمنان در این شرایط به دنبال سوء استفاده از این موارد هستند، با تصویب شدن برجام در مجلس وشورای نگهبان، برجام به یک قانون تبدیل شده است ، اکنون باید به برجام به عنوان یک قانون احترام گذاشت نه اینکه با دودستگی و اختلاف موضوع موافق و مخالف را مطرح کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به تصویب برجام در مجلس و شورای نگهبان، گفت: امروز زمان آن فرا رسیده تا منتقدان و غیرمنتقدان به اجرای صحیح برجام کمک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: تاکنون تذکرات لازم در خصوص برجام به دست اندرکاران داده شده اما وظیفه امروز همه مردم و مسوولان اعم از منتقدان و غیرمنتقدان کمک به اجرای صحیح برجام و از دست ندادن فرصت ها است و دراین برهه حساس جلوگیری از نفوذ دشمن ضروری است .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مذاکرات هسته ای باید در چارچوب حفظ منافع ایران و جلوگیری ازنفوذ و ایجاد فضای مناسب برای رفع تحریم باشد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نمازجمعه درخصوص مذاکره با آمریکا افزود: حکم رهبر معظم انقلاب درخصوص قطع ارتباط با آمریکا بعد از مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها ، حکم حکومتی و شرعی است.
وی با بیان اینکه هرکسی برخلاف این حکم شرعی عمل کند، خلاف کرده است تصریح کرد:اگر کسی خواهان این مذاکره باشد و برهمین اساس قلمی بزند ویا قدمی بردارد مردم با او برخورد قاطع می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار