سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار از دستگیری سه نفر حفار غیرمجاز در محوطه تاریخی تخت سرآوند روستای سعادت‌آباد شهرستان رشتخوار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 13 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی کاظم کامیاب در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق اخبار و گزارشات ارسالی، یک مورد کمین در این محوطه باستانی توسط پرسنل این نمایندگی با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان انجام گرفت که پس از اعزام، پنج نفر از حفاران غیرمجاز را در حین حفاری مشاهده نمودند که این افراد به محض دیدن نیروهای انتظامی از محل متواری شدند که پس از تعقیب و جستجو و علی‌رغم اینکه پرسنل نیروی انتظامی و یگان حفاظت به این افراد ایست دادند قصد فرار داشتند، لذا پس از شلیک 11 تیر هوایی سه نفر از حفاران غیر مجاز دستگیر و بعد از صورت‌جلسه جهت سیر مراحل قضایی تحویل مقامات قضایی گردیدند.

وی تصریح کرد: 2 نفر دیگر از حفاران غیرمجاز که به دلیل تاریکی و عوارض زمین متواری شده بودند، هم‌اکنون شناسایی شده و به‌زودی تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

کامیاب اظهار کرد: از این حفاران سه دستگاه موتور سیکلت و تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط شد و جهت اجرای حکم تحویل مقامات قضایی شدند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار یادآور شد؛ شهرستان رشتخوار دارای 270 محوطه و بنای تاریخی دارد که تا کنون 21 محوطه و بنای تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار