رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ، گفت: متاسفانه طی شکایتی از سوی یکی از نهادها، تعطیلی اولین و قدیمی ترین کتابخانه این شهر مطالبه شده است، که در رای اولیه حکم تخلیه از طرف دادگاه صادر شد، اما اداره کل کتابخانه‌ها درخواست تجدید نظر داده و منتظر اعلام رای قعطی هستیم.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 10 June 2023

تعطیلی اولین و قدیمی ترین کتابخانه عمومی شهر جدید مهستان

به گزارش «تابناک البرز» در حالی که یکی از اساسی ترین نیازهای مردم در شهر جدید مهستان توسعه فضای فرهنگی به خصوص کتابخانه‌ در محلات مختلف است اخیراً خبری مبنی بر تعطیلی قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی شهر جدید مهستان در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد با حکم دستگاه قضا دستور تخلیه این کتابخانه صادر شده است.

برای اطلاع از صحت و سقم مطلب فوق ابتدا به سراغ رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ می‌رویم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ با تایید خبر مذکور گفت: متاسفانه طی شکایتی از سوی یکی از نهادها، تعطیلی اولین و قدیمی ترین کتابخانه این شهر مطالبه شده است، که در رای اولیه حکم تخلیه از طرف دادگاه صادر شد، اما اداره کل کتابخانه‌ها درخواست تجدید نظر داده و منتظر اعلام رای قعطی هستیم.

گلشن شیرمحمدی گفت: این کتابخانه با ۳۵ هزار جلد کتاب و یکهزار و ۶۰۰ نفر عضو به صورت رسمی در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده تا خدمات فرهنگی و ترویج کتاب و کتابخوانی را در این شهر رواج دهد.

وی افزود: این فضا در طبقه همکف مسجد ولیعصر (عج) قرار دارد که توسط شرکت عمران شهر جدید مهستان تکمیل، تجهیز و به کتابخانه‌های عمومی تحویل شده بود.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ، اضافه کرد: کتابخانه شهید ثالث دارای دو سالن مطالعه، بخش کودک، بخش مرجع و بخش نوجوان است که کماکان تا زمان مشخص شدن رای دادگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شیرمحمدی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی با نیم درصد از عوارض شهرداری‌ها اداره می‌شود که این مبلغ هم گاها به ساخت فضاهای کتابخانه‌ها اختصاص می‌یابد و با توجه به اینکه شهرجدید مهستان با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر، در حال حاضر دو باب کتابخانه دارد، برای رسیدن به استانداردهای کشوری نیاز مبرم به دو باب کتابخانه دیگر نیز دارد. 

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: با توجه به اینکه امام جمعه شهر جدید مهستان اهتمام ویژه ای به توسعه و گسترش کتاب و کتابخوانی دارد لذا انتظار داریم ایشان هم در حمایت از پایداری این کتابخانه تذکرات جدی برای عودت این شکایت دهد.

وی در پایان از شرکت عمران در خواست که با توجه به مالکیت و مسئولیت تحویل، در جلسه دادگاه تجدید نظر حضور یابد و رایزنی لازم را انجام دهد تا شاهد تعطیلی این واحد فرهنگی نباشیم.

گفتنی است در جوار این کتابخانه مطبخ قرار دارد که توقع و انتظار ما این بود که بزرگان شهر این مطبخ را هم تبدیل به فضای مطالعه نمایند تا شاهد ماموریت جدی که از مساجد انتظار می‌رود باشیم و به ترویج فرهنگ ناب محمدی و مطالعه، تحقیق و پژوهش پرداخته شود.

اما متاسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که مقرر شده کتابخانه تعطیل و فضای کتابخانه را به کبابخانه اجاره دهند تا درآمد آن در امور دیگری هزینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار