نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با مساعدت وزیر نیرو مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز دوم طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین بسرعت تامین شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 30 May 2023

اعتبار اجرای فاز دوم انتقال آب شرب از سد طالقان به قزوین تامین می شود

به گزارش «تابناک البرز» روز گذشته استاندار به همراه معاون عمرانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در نشستی با وزیر نیرو مشکلات و درخواست های مردم استان را در حوزه آب مطرح کردند.

لطف الله سیاهکلی در خصوص مسائل مطرح شده در این نشست اظهارداشت: فرصتی ایجاد شد تا به همراه مجمع نمایندگان استان قزوین، دکتر اعلایی استاندار و آقای رجحانی معاون عمرانی استاندار با دکتر محرابیان وزیر نیرو دیدار و گفتگو داشته باشیم.

وی افزود: نشست فنی و کارشناسی خوبی برای طرح مشکلات و مطالبات مردم برگزار شد و تصمیمات خوبی هم از سوی وزیر اتخاذ شد.

سیاهکلی یادآورشد: دستور وزیر محترم نیرو به منظور تامین اعتبار لازم برای آغاز عملیات فاز دوم انتقال آب شرب از سد طالقان به استان قزوین از مهمترین دستاوردهای این جلسه بود که برای استان ما بسیار اهمیت داشت.

وی بیان کرد: همچنینئ مقرر شد سهمیه آب کشاورزی از کانال آب سد طالقان تا ۱۶ خرداد ماه قطع نشود تا کشاورزان در کشت تابستانه خود دچار مشکل نشوند.

سیاهکلی اظهارداشت: همچنین درخواست دیگر مجمع نمایندگان این بود که برای جلوگیری از قطع برق چاه آب های کشاورزی در ایام تابستان اقدام لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست آقای اعلایی استاندار قزوین نیز ضمن تاکید بر ضرورت اجرای موارد یادشده از وزیر نیرو درخواست کرد با تدابیر شایسته از بروز احتمالی اعتراض مردم نسبت حقآبه شرب و کشاورزی از سد طالقان جلوگیری کنند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه تامین انرژی هم به دلیل وجود شهرک های صنعتی متعدد و قطب صنعتی بودن در کشور بایستی تامین پایدار انرژی مورد توجه قرار گیرد و درخواست نمایندگان این بود که با استقلال شرکت برق منطقه ای بتوان بسرعت برای پاسخگویی به مطالبات و درخواستها و اجرای طرح های توسعه اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا موضوع اهمیت مستقل شدن برق منطقه ای قزوین با منفک شدن از برق منطقه ای زنجان در مدت ۲ ماه آینده مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و تصمیم مقتضی اتخاذ شد.

سیاهکلی اظهارامیدواری کرد با مساعدت و حمایت وزیر نیرو و توجه به مطالبات بحق مردم استان و پیگیری نمایندگان و استاندار بتوانیم به نیازهای مردم پاسخ منطقی دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار