معاون فرماندار طالقان گفت: چرای بی‌رویه دام‌های غیرمجاز عامل نابودی مراتع این شهرستان شده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 29 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» هادی هاتفی در جلسه هم‌اندیشی جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به مراتع شهرستان طالقان اظهار کرد: انجام هماهنگی بین دستگاه‌ها برای برخورد قاطع با افرادی که به دنبال نابودی منابع طبیعی هستند ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از منابع طبیعی بیان کرد: منابع طبیعی سهم همگان است و نمی‌شود عده‌ای در راستای تمایلات سودجویانه به دنبال نابودی این منابع خدادادی از راه استفاده بی‌رویه از آن باشند.

معاون فرماندار طالقان تصریح کرد: استفاده بی‌رویه برخی افراد سودجو از منابع طبیعی عاملی است که در طول سالیان متمادی مراتع نابود و همه این مسائل باعث شده آب، خاک و … با آسیب‌های جدی روبه‌رو شوند که برخی از آنها غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه اراده و انگیزه لازم در بین مجموعه منابع طبیعی شهرستان برای برخورد با متخلفان فراهم است، خاطرنشان کرد: باید عوامل منابع طبیعی در مناطقی از شهرستان که چرای غیرمجاز صورت می‌گیرد حضور فعال داشته و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق مقتضی و قانونی پیگیری کنند.

هاتفی گفت: باید از ورود کسانی که سابقه تعلیف غیرمجاز در مراتع داشته و محکومیت قضائی دارند به مراتع شهرستان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت همه مردم در حفظ این میراث باارزش، از تمامی شوراهای اسلامی و دهیاران خواست تا در این رابطه مسئولانه عمل کرده و همکاری لازم را با یگان حفاظت منابع طبیعی معمول نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار