رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سال گذشته تعداد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان البرز ۴۷ مورد بود که این برابر با حدود ۱۵۰ عضو اهدا شده و نجات جان حدود ۱۵۰ بیمار نیازمند پیوند است.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 21 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» شهرام صیادی در مراسم اهدای عضو اهدای زندگی در استان البرز که با حضور خانواده‌های اهداکنندگان در پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می فرماید « هر کس جان یک نفر را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است.» اظهار کرد: زبان و کلام از بیان این اقدام ارزشمندی که خانواده‌ های اهدا کننده انجام می دهند قاصر است و با هیچ کلمه نمی توان از مهربانی و انسانیت این افراد قدردانی کرد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی اهدای عضو خاطرنشان کرد: شاخص اهدای عضو در استان البرز ۱۶ و  در کشور ۱۲ است؛ این نشان دهنده اعتلای این فرهنگ خداپسندانه در استان البرز و تلاش تیم پیوند در دانشگاه علوم پزشکی البرز است.

صیادی افزود: سال گذشته تعداد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان البرز ۴۷ مورد بود که این برابر با حدود ۱۵۰ عضو اهدا شده و نجات جان  حدود ۱۵۰ بیمار نیازمند پیوند است.

وی در پایان افزود: بوستان نام آوران اهدای عضو پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با حضور خانواده های محترم اهدا کننده در راستای فرهنگ سازی پیوند و اهدای عضو افتتاح می شود.

دکتر امیرعباس واعظی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز هم در این مراسم گفت: خانواده هایی که بزرگترین و انسانی ترین تصمیم را در سخت ترین شرایط گرفته اند و ثمره این تصمیم تا سال‌های سال با نجات زندگی چندین نفر باقی خواهد بسیار ارزشمند هستند.

وی افزود : نیاز است در کنار فرهنگ سازی این اقدام خدا پسندانه تلاش کنیم با پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر همچون دیابت، فشارخون و ...که عوارض ناشی آن می‌تواند منجر به از کار افتادن اعضای بدن شود به کاهش نیاز به پیوند در جامعه کمک کنیم.

واعظی ادامه داد: در کشور نزدیک به ۲۵ هزار نیازمند پیوند عضو وجود دارد که منتظر تصمیم خداپسندانه خانواده‌هایی هستند که عزیزانشان دچار مرگ مغزی شده و می‌توانند نجات بخش هزاران زندگی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار