رئیس سازمان منابع طبیعی و آب‌خیزداری کشور گفت: ما می‌توانیم ۵۰ میلیون درخت را در یک روز بکاریم و رکورد جهانی این کار را در اختیار بگیریم.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 21 May 2023
ادعای عجیب معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ برای ۲ میلیارد نفر هم می‌توانیم آب تامین کنیم!
به گزارش «تابناک البرز» عباسعلی نوبخت در دومین همایش نت و بهینه سازی اماکن و تأسیسات که در دشت بهشت برگزار شد با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور اظهار کرد: طرح کاشت درختی طرحی جهانی است و به یک کشور خاص محدود نمی‌شود مثلاً چین قصد دارد ۷۰ میلیارد درخت بکارد که تاکنون ۵۰ میلیارد آن محقق شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس مقرر شده است تا سال ۲۰۳۰ یک هزار میلیارد درخت در دنیا کاشته شود که سهم ایران کاشت یک میلیارد درخت است و آن را کلید زده‌ایم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آب‌خیزداری کشور با بیان اینکه ترکیه نیز در این طرح از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون درخت، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون آن را کاشته است، تصریح کرد: برخی در کشور ما فکر می‌کنند انجام این ممکن نیست اما اعتقاد داریم توان کاشت بیش از یک میلیارد درخت را نیز داریم.

وی خاطرنشان کرد: از یک میلیارد اصله درختی که قرار است در ایران کاشته شود ۳۰۰ میلیون اصله برای صنعت چوب است و بخش قابل توجهی از آن هم به فضای سبز کشور اضافه می‌شود.

نوبخت گفت: ایران ششمین کشور تولید کننده کربن است و از نظر جذب کربن در جایگاه چهل و دوم دنیا قرار دارد به همین علت کاشت درخت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رکورد گینس در کاشت درخت طی یک روز با ۱۱ میلیون نهال در اختیار ترکیه است، اظهار کرد: ما می‌توانیم ۵۰ میلیون درخت در یک روز بکاریم و این رکورد را در اختیار بگیریم، آمادگی این کار را هم داریم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آب‌خیزداری کشور بیان کرد: ما با حکمرانی درست آب و در نظر گرفتن بارندگی سالانه و تکیه بر آن و احصای نیازها می‌توانیم آب مورد نیاز ۲ میلیارد نفر را تأمین کنیم؛ ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان در ایران وجود دارد به همین علت اگر دور تا دور کشور را دیوار هم بکشند و با جای دیگری ارتباط نداشته باشیم باز هم می‌توانیم امور کشور را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی از افراد مشخص به طرق مختلف به بهانه خشکی و نیمه خشکی پایه‌های امنیتی زیستی مملکت را نشانه گرفته‌اند، متذکر شد: با جرأت و عدله‌های کارشناسی می‌گوئیم که کور خوانده‌اند، ما همچنان زنده‌ایم و آرمان‌های این مرز و بوم را دوست داریم و بی ریا و صادقانه برای کشور خدمت خواهیم کرد و می‌توانیم ایران را به نتیجه برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار