معاون استاندار البرز و سرپرست فرمانداری ویژه کرج گفت: ادارات باید دستورالعمل های اجرای قانون جوانی جمعیت را که ابلاغ شده هرچه سریعتر اجرایی و طرح و برنامه دراین زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 20 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» کاوه حدادپور در جمع مدیران کرج افزود: براین اساس ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان نیز با همکاری کلیه معاونت ها و سازمان ها بر حسب اجرا سازی احکام ۷۳ گانه در استانها عمل کنند.

وی تاکید کرد: اداره کل ثبت احوال در سطح ستاد و مرکز آمار موظف است رصد مداوم میزان موالید و نرخ باروری و پیشنهادات لازم را برای برنامه ریزی و ارتقای وضعیت باروری اعلام کند.

سرپرست فرمانداری ویژه کرج گفت: صدور شناسنامه مادرانه برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر با اعتبار ۱۰ سال از دیگر وظایف این سازمان بشمار می رود که براین اساس اداره کل ثبت احوال در استان مکلف است نسبت به ایجاد سامانه بر خط برای معرفی و صدور شناسنامه ویژه برای مادران دارای سه فرزند یا بیشتر اقدام کند.

وی افزود: مدت اعتبار این شناسنامه ۱۰ سال است و در صورت تولد فرزندان بعدی به مدت پنج سال تمدید خواهد شد.

معاون استاندار البرز بیان کرد: تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی هزینه های پایان کار، عوارض ساخت و ساز و تخصیص شبکه انشعابات ساختمان از دیگر ابلاغیه های این قانون است.

وی یاد آورشد: شهرداری ها و معاونت عمران، توسعه امور شهری و روستایی موظف هستند برای تامین و ارتقای کیفیت مسکن، پایان کار و عوارض ساخت و ساز، کلیه هزینه های تخصیص شبکه، انشعابات و هزینه های خدمات نظام مهندسی را به میزان ۵۰ درصد برای خانواده های دارای سه فرزند زیر بیست سال و به میزان ۷۰ درصد برای خانواده های دارای حداقل چهار فرزند زیر بیست سال برای یک بار و هزینه پروانه و عوارض ساختمانی را به میزان ۱۰ درصد برای خانواده های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف قایل شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه کرج بیان کرد: همچنین اداره کل راه و شهرسازی با همکاری شهرداری ها موظف به رعایت ضوابط و استانداردها جهت تامین فضای مناسب برای رفع نیازهای نوزادان، کودکان و مادران باردار جهت استراحت و شیردهی و نگهداری فرزندان هستند.
وی اضافه کرد: نیم بها بودن خدمات حمل و نقل عمومی شهری و تعرفه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی شهرداری ها و دستگاه های اجرایی از جمله موارد طرح شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بشمار می رود.

معاون استاندار البرز یاد آور شد: جمعیت سه میلیون نفری استان البرز که شهر کرج آن یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت را در برمی گیرد چهار درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار