برزو کلانتری در بیست و چهارمین گردهمایی یادگاران هشت سال دفاع مقدس در چگونگی برگزاری این مراسم از بدو تاسیس گفت: این مراسم به همت تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس بیست و شش سال قبل با هدف دیدار رزمندگان و ایثارگران کرج و استان که پس از جنگ تحمیلی از هم فاصله بسیار گرفته بودند در محل پادگان شهید بهشتی عظیمیه صورت پذیرفت.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 20 May 2023

بیست و چهارمین گردهمایی بزرگ یادگاران هشت سال دفاع مقدس با حضورپرشور یادگاران دوران حماسه وایثار برگزارشد

به گزارش «تابناک البرز» برزو کلانتری مشاور شهردار و مدیر امور ایثارگران شهرداری کرج و از اعضای هیئت امنای یادگاران هشت سال دفاع مقدس استان البرز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سوم خرداد، روز آزادی خرمشهر قهرمان از دست دشمن بعثی در عملیات بیت المقدس و تشکر از حضور پرشور مردم و ایثارگران در بیست و چهارمین گردهمایی یادگاران هشت سال دفاع مقدس در چگونگی برگزاری این مراسم از بدو تاسیس افزود: این مراسم به همت تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس بیست و شش سال قبل با هدف دیدار رزمندگان و ایثارگران کرج و استان که پس از جنگ تحمیلی از هم فاصله بسیار گرفته بودند در محل پادگان شهید بهشتی عظیمیه صورت پذیرفت و رزمندگان اسلام پس از سالها با هم دیدار تازه نمودند و صحنه های بسیار شگفت انگیز معنوی آفریدند.

مشاور شهردار و مدیر امور ایثارگران شهرداری کرج عنوان کرد: با استقبال جامعه هدف، تصمیم به انجام برگزاری هرساله گردهمایی گرفته شد و بیست و سه سال پی در پی یادگاران در بیست و هشتم اردیبهشت ماه هر ساله گرد هم آمدند.(با شروع انتشار ویروس کرونا به دلایل بهداشتی دوسال مراسم به تاخیر افتاد تا سال جاری که پس از مشورت هیئت امنأ با مسئولان بهداشت و درمان مجددا مراسم با حضور گسترده جامعه ایثارگری برگزار گردید)

کلانتری تصریح کرد: متاسفانه در این سالها بسیاری از همرزمان عزیز ما به دیار باقی شتافتند و هر ساله دلاور مردانی را به دلیل جراحت های ناشی از جنگ از دست میدهیم که برای ما رحلت همرزمانمان غم جانکاهی است، روح همه این بزرگ مردان شاد و یادشان گرامی باد.

کلانتری افزود: مراسم یادگاران استان البرز در نوع خود از اولین گردهمایی رزمندگان و ایثارگران در سراسر کشور می باشد که پس از البرز بسیاری از استانها و شهرستانهای کشور تصمیم به انجام این حرکت ارزشمند گرفتند.

کلانتری گفت: در نظر داریم با استفاده از جوانان انقلابی شاهد و ایثارگر این تشکل ارزشی را به نسلهای بعد بسپاریم تا آنها نیز در در اینگونه حرکتهای معنوی سهیم باشند.

کلانتری، در پایان از همه بزرگوارانی که در هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم یاری رسان هیئت امنای مجموعه یادگاران بودند تشکر و قدردانی کرد.

در بیست چهارمین گرد همایی یادگاران هشت سال دفاع مقدس استان البرز سردار محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرمانده لشگر ۲۷ حضرت رسول «ص» در دوران دفاع مقدس ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم سراسر معنوی گفت: سالهای اولیه تشکیل سپاه، طی حکمی از سوی فرماندهی مدتی در سپاه کرج در جوار مردم دلیر و انقلابی کرج انجام وظیفه نمودم و از نزدیک در جریان دلاور مردی و رشادتهای فرزندان این دیار قرار گرفتم و‌ یکی از بهترین دوران خدمتی خود را در کنار سرداران شهید یدالله کلهر و مهدی شرع پسند و پاسداران و بسیجیان غیور البرز سپری نمودم.

کوثری برگزاری گردهمایی یادگاران هشت سال دفاع مقدس در کرج را بسیار ارزنده توصیف کرد و افزود: البرز در انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس خوش درخشید و حماسه های جاوید مردم البرز در تارک تاریخ میهن اسلامی برای نسلها خواهد درخشید.

کوثری افزود: حضور گسترده ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس در این مراسم نشانه پویایی جامعه ایثارگری استان البرز است.

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج در ادامه این مراسم، نیز طی سخنانی حضور گسترده یادگاران دوران حماسه و ایثار در این مراسم را ارزشمند و ستودنی دانست و به لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید و بکارگیری ازجوانان و سپردن مسئولیتهای فرهنگی به آنها تاکید نمود. 
در این مراسم سردار حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی «ع» گردهمایی یادگاران در استان را بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و گزارش عملکرد یک ساله حضور خود در استان البرز را به جامعه ایثارگری ارائه نمود. 

در پایان این مراسم از پانزده نفر از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس استان البرز تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار