مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به وضعیت تالاب صالحیه به خصوص در زمینه گرد و غبار، گفت: خسارت سالانه خشکی این تالاب هزاران میلیاردی است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 17 May 2023

خشکی تالاب صالحیه یک مشکل ملی است/ خسارت این منشاء گرد و غبار، هزاران میلیاردی خواهد بود

به گزارش «تابناک البرز» منوچهر غفاری در دومین جلسه کارگروه اضطرار گرد و غبار استان البرز با تأکید بر لزوم مدیریت تالاب صالحیه به عنوان یک منشأ گرد و غبار، گفت: تا زمانی که چرای غیرمجاز دام در محدوده این تالاب کنترل نشود ساماندهی پوشش گیاهی هم فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم انجام مطالعات جامع در خصوص تالاب صالحیه، گفت: زهکشی که از سال‌ها پیش در این منطقه وجود دارد بدون برآورد تبعات زیست محیطی کشیده شده و الان هم نباید در قبال آن شتابزده عمل کنیم چون از مدار خارج کردن آن هم می‌تواند تبعات داشته باشد.

غفاری تصریح کرد: برای مدیریت این ۵۰ هزار هکتار باید مطالعات جامع انجام و با هماهنگی استان‌های همجوار اقدمات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مشکل تالاب صالحیه یک موضوع ملی است و بهبود نیافتن وضعیت آن مخاطرات زیان‌باری به دنبال دارد، افزود: بحث تأمین آب برای این تالاب هم از ضروریات است و باید برای آن فکری شود. واقعیت این است که خسارت زیست محیطی ناشی از خشکی این تالاب در سال هزاران میلیاردی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار