مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز گفت: اولویت های فرهنگی و اجتماعی این استان از نقشه مهندسی، فرهنگی کشور تدوین شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 17 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» " محمد جواد کاظمینی " افزود: این اولویت ها شامل ارتقای سبک زندگی ایرانی، اسلامی به ویژه در بین جوانان، تقویت بنیان خانواده و کاهش نرخ طلاق، کاهش حاشیه نشینی و تقویت کانون های هویتی،کارآمدی مدیریتی در جلب اعتماد مردم، افزایش زیرساخت های فرهنگی و گردشگری هستند.

وی یاد آورشد: در این سند ۲۴ اقدام ملی، ۸۴ اقدام استانی، ۱۵۶ برنامه و فعالیت دستگاهی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرز بیان کرد: برای تحقق اهداف حوزه اجتماعی توجه به اسناد بالا دستی از جمله سند ملی جمعیت و جوانی، سند ملی حقوق کودک، سند ملی سالمندی، توجه ویژه به بیماری های نادر، موضوع سگ های ولگرد که تاکنون به آنها توجه نشده بود مدنظر قرار گرفت .

۱۱ کمیته برای رسیدگی تخصصی به معضلات محلات کم برخوردار البرز تشکیل شد

کاظمینی در ادامه از وجود ۶۶ محله کم برخوردار دراستان البرز که هدف قرارگاه اجتماعی آن است خبرداد و افزود: ۱۱ کمیته از جمله جوانان، بهداشت و سلامت، امور فرهنگی و مذهبی، اشتغال،آموزش و حرفه آموزی، امور رفاهی و مسکن، امور اجتماعی، حقوقی و امور قضایی برای رسیدگی تخصصی به معضلات محلات کم برخوردار این استان تشکیل شده است .

وی تعداد نیروهای مردمی در راس قرارگاه اجتماعی البرز را ۶۰۰ نفر از نیروهای جهادی، بسیجی و فعالان اجتماعی محلات عنوان کرد و گفت: ایجاد ۲۰ خانه احسان در محلات قرارگاه اجتماعی از طریق تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ایجاد ۱۱ خانه علوی از طریق (تفاهم نامه با بنیاد علوی) از دیگر اقدامات انجام شده دراین محلات کم برخوردار است .

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز یاد آورشد: همچنین ۳۰ خانه هلال از طریق (تفاهم نامه با هلال احمر)،سه خانه بهزیست ازطریق (اداره کل بهزیستی)،۲ خانه امداد ازطریق (کمیته امداد)،مجوز فعالیت ۲۰۰ مرکز نیکوکاری و هشت تفاهم نامه با ارگان ها و دستگاه های فراستانی برای مرتفع ساختن مشکلات اجتماعی محلات کم برخوردار این استان مورد توجه قرار گرفته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار