مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز از جانمایی و تخصیص زمین جهت احداث شهرک فناوری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 15 May 2023

استان البرز صاحب شهرک فناوری خواهد شد

به گزارش «تابناک البرز» «حمیدرضا عقاب نشین» گفت: این شهرک در شهرستان ساوجبلاغ و در شهر هشتگرد احداث می شود که مساحت فاز اول آن 20 هکتار است.

وی درباره راههای مواصلاتی این شهرک عنوان داشت: در جانمایی زمین جهت احداث شهرکهای صنعتی توجه به راههای مواصلاتی اهمیت فراوانی دارد از این رو  زمین تخصیص یافته جهت احداث شهرک فناوری در جوار آزاد راه تهران کرج قرار دارد. همچنین فاصله آن با مترو شهر جدید هشتگرد حدود سه دقیقه است.

«عقاب نشین» درباره دلایل ایجاد این شهرک فناوری خاطرنشان کرد: شهرکهای فناوری کمک شایان توجهی به نهادینه سازی و کارآمد نمودن فرایندهای تولید، انتقال، جذب، بومی سازی و اشاعه فناوری های نوین، استقرار نظام تجاری سازی و گسترش کارآفرینی و فرهنگ کار آفرینی داشته و ارتباطات و جریان دانش، میان نهادهای دولتی، واحدهای تولیدی فناور، موسسات تحقیق و توسعه و مراکز آموزشی و پژوهشی را تسهیل می کنند.

وی ارتقاء و بهبود ساختار صنعتی استان البرز از طریق تجهیز صنایع موجود به فناوری های برتر، اولویت دار و مهم را از دیگر شاخصه های شهرک فناوری دانست و افزود: شهرک فناوری مجموعه ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری، زمینه ارائه حمایتهای نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوریهای جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه فناوریهای جدید در کسب و کارهای تولیدی، زمینه ارتقاء توان رقابتی و توسعه فعالیتهای آنها را پدید می آورد.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز در شهرک فناوری مانند سایر شهرک های صنعتی، تولید انبوه کالا نداریم اما به جای آن تولید آزمایشی در دستور کار است؛ چرا که تمرکز شرکت های مستقر در آن که دانش بنیان و فناور هستند انجام مطالعه، تحقیق و رفع نیازهای فناورانه صنایع است.

«عقاب نشین» ادامه داد: نحوه کار و فعالیت شهرک های فناوری با پارک های علم و فناوری شباهت هایی دارد اما راهبرد اصلی شرکت های مستقر در شهرک های فناوری، تامین نیازهای فناورانه صنایع است.

وی با اشاره به تصویب ایجاد 40 شهرک فناوری در هیات دولت گفت: پس از خرید زمین مورد نیاز جهت احداث این شهرک به دنبال عملیاتی کردن و احداث این شهرک هستیم و آیین کلنگ زنی آن به زودی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار