مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: نیروهای امدادی هلال احمر این استان به دلیل کاهش دما ، بارش تندری ، رعد و برق، تگرگ ، وزش باد شدید، برای خدمات رسانی به مسافران به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 14 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» "محمد باقر خلفی" اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی مسافران از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و شهروندان نیز از هرگونه طبیعت گردی با توجه به شرایط ناپایدار جوی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

خلفی از رانندگان خواست برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند.

مسافران در صورت نیاز به امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز پیش تر اعلام کرد که بارش تندری همراه با تندباد، رعد و برق و کاهش دما برای مناطق مختلف استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل الگوهای پیشیابی حاکی از ناپایدار شدن تدریجی جوی منطقه البرز مرکزی تا روز سه شنبه هفته جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس کاهش محسوس دما تا چهار درجه سانتیگراد، گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا، رگبار و رعد و برق مورد انتظار است.

وی گفت: با توجه به پیش بینی بارش های تندری و وزش تندباد به ویژه در۲ روز آینده ، اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث توسط مردم و دستگاه های اجرایی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار