مدیر روابط عمومی اداره امور شعب بانک ملی استان البرز گفت: حفظ رمز توسط صاحب کارت بانک اولین اولویت برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز توسط کلاهبرداران است.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 14 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» لیلا مقیمی گفت: با پیشرفت فناوری، تغییر شیوه بانکداری از سنتی به الکترونیکی با تمام مزایا و سهولتی که برای دارندگان کارت به ارمغان داشته اما آمارها نشان از افزایش جرائم و کلاهبرداری های اینترنتی دارد .

وی اضافه کرد : قبل از خرید از طریق پایانه های فروش موجود در فروشگاه ها ، برای مانده گیری کارت خود از طریق همان کارت خوان فروشگاه اقدام کرده تا در صورت تراکنش خرید ناموفق در فروشگاه امکان اثبات مانده به فروشنده باشد.
مقیمی خاطرنشان کرد : در فروشگاه ها و هنگام خرید از پایانه فروش، مشتری باید رمز کارت را وارد دستگاه کند و از اعلام آن به فروشنده خودداری کرده و هنگام وارد کردن رمز کارت در پایانه فروش ، دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان وارد کننده رمز قرار داده تا امکان مشاهده رمز برای دیگران وجود نداشته باشد.
وی بیان کرد : کاربران چنانچه در فروشگاهی مجبور به اعلام رمزکارت خود شدند، در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز کارت خود اقدام کنند.

وی گفت: دستگاه پوز (POS) باید در محلی مناسب که به راحتی در دسترس مشتری برای وارد کردن رمز عبور قرار داشته باشد، نصب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار