مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز از معرفی هفت واحد صنفی در این استان به دلیل استفاده از اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی و اشتغال در محیط کار خبرداد .
کد خبر: ۱۱۰۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 13 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» "سیروس دهقان شیری " افزود: اکنون طرح ویژه گشت مشترک بازرسی از اصناف با حضور نمایندگان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، فراجا، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، اصناف دراین استان به اجرا درآمده است.

وی تاکید کرد: دراجرای این طرح علاوه بر بازرسی اصناف در سطح شهر، شرکت های صنعتی در شهرستانها و شهرک های صنعتی نیز تحت کنترل خواهند بود و در صورت استفاده کاری از اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی به مراجع قضایی معرفی می شوند .

وی بیان کرد: با توجه به ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار چنانچه کارفرمایان اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افراد دارای پراونه منقضی کار بکار گیرند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

شیری افزود: همچنین به کارگیری اتباع خارجی دارای مجوز در کاری غیر از آنچه در رابطه استخدامی آنها تعیین شده است نیز طبق قانون مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز برای کارفرما به دنبال دارد.

پیش از این هشدارهای لازم مبنی بر عدم بکارگیری اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی به حوزه اصناف و شهرک های صنعتی اطلاع رسانی شده بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار