مسئول امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش البرز گفت: ۱۶ برنامه ویژه گرامیداشت روز ملی دختر با شعار «دخترم دنیای من» در این استان سازماندهی شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 13 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» زهرا شاکر اظهار کرد: به مناسبت میلاد فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختران، ۱۶ برنامه ویژه گرامیداشت روز ملی دختر با شعار «دخترم دنیای من» در استان البرز سازماندهی شد.

وی افزود: زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین الگوی بی‌بدیل عزت و افتخار برای دختران جامعه اسلامی است.

مسئول امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش البرز بیان کرد: تمامی زندگی این بانوی نمونه اسلام سرمشق برای داشتن زندگی عزت‌آفرین است.

وی تشکیل کارگروه مراسم گرامیداشت روز ملی دختران (اعضای کارگروه با ریاست مدیر، دبیری رابط امور زنان و جوانان، عضویت معاونان آموزشگاه، رئیس انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش آموزی) و تصویب برنامه‌های خاص مرتبط با موضوع روز دختر، برگزاری مراسم جشن و استفاده از ظرفیت دختران دانش آموز در فضا سازی، آذین بندی و اجرای برنامه‌ها اعم از شعرخوانی، سرود و انجام فعالیت‌های ورزشی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده ذکر کرد.

شاکر برگزاری جلسات تبیینی از زندگی و مقام شاخص حضرت فاطمه معصومه (س) در بحث انسان سازی و جامعه سازی، گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی با بهره گیری از اساتید حوزه، کارگاه‌های آموزشی مادر و دختر یا پدر و دختر با رویکرد تربیت و هویت دخترانه و کارگاه‌های آموزشی ویژه اولیای دانش آموزان با موضوع سلامت دختران با هماهنگی امور زنان و جوانان با علوم پزشکی و مراکز بهداشت و استفاده از ظرفیت مساجد، حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی برای مشارکت در برگزاری جشن‌ها و اجرای برنامه‌های محتوایی، بانشاط و امیدآفرین را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ملی دختر در البرز برشمرد.

وی ادامه داد: اجرای مسابقات و برنامه‌های شاد در قالب اردوهای درون و برون مدرسه‌ای مادر و دختر، معرفی و تجلیل از دختران عفیفه و دارای حجاب برتر، تجلیل از دختران دارای رتبه در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف و برپایی نمایشگاه و فروشگاه از دست سازه‌های دختران دانش آموز با رویکرد کارآفرینی و رشد تولید و نمایشگاه و فروشگاه پوشش ایرانی – اسلامی و ملزومات زیبای حجاب از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش البرز را تشکیل می‌دهد.

مسئول امور بانوان و خانواده آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: دیدار دختران دانش آموز از خانواده شهدای جنگ تحمیلی، مدافع حرم، مدافع امنیت و جانبازان معزز، تهیه و بازنشر محتواها با موضوعات تبیینی و آگاهی بخشی به دختران در کانال‌ها و گروههای در دسترس مدارس، بهره گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای اجرای پویش‌های #دهه_نور_و_برکت #امام_رضاییم، #دخترم_دنیای_من و سایر برنامه‌های خلاقیتی با رویکرد تبیین جایگاه و منزلت دختران در خانواده و جامعه نیز به این مناسبت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار