مرد متجاوز که به اتهام تعرض به دوست همسرش بازداشت شده بود، در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد. چهار متهم نیز که به دلیل ارتکاب قتل به قصاص محکوم شده بودند، پای طناب دار موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم و به سلول‌هایشان بازگردانده شدند.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 11 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» سحرگاه دیروز مرد متجاوزی که شش سال قبل با تهدید به زن جوانی تجاوز کرده بود، همراه چهار مرد دیگر که هر کدام در حادثه‌های جداگانه در سال‌های قبل مرتکب قتل شده بودند برای اجرای حکم‌شان در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفتند. مرد متجاوز قبل از طلوع آفتاب اعدام شد، اما چهار متهم دیگر با گریه و التماس و میانجیگری تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران از اولیای دم مهلت گرفتند و به سلول‌هایشان بازگشتند تا چنانچه موفق به جلب رضایت اولیای دم نشوند در فرصت بعدی پای چوبه دار بروند.
وسوسه شیطانی
مردی که سحرگاه دیروز اعدام شد ۱۷ شهریور ۹۶ زن جوانی را با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
آن روز زن جوانی در تهران وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و از مردی به نام بهزاد به اتهام تجاوز شکایت کرد. وی گفت: «همسر بهزاد که پروین نام دارد از دوستان صمیمی من است، به همین دلیل ما با هم رفت و آمد خانوادگی داریم. ما همیشه همراه شوهرمان میهمان خانه‌های هم هستیم و حتی با هم تفریح می‌رویم. امروز بهزاد با من تماس گرفت و در حالی که نگران به نظر می‌رسید به من گفت حال پروین بد شده و نیاز به کمک من دارد. وقتی شنیدم پروین به من نیاز دارد به سرعت خودم را به خانه آن‌ها رساندم. بهزاد در را باز کرد و من هر چقدر پروین را صدا زدم، صدایی از او نشنیدم. بهزاد در را قفل کرد و به من نزدیک شد. آن لحظه متوجه نیت شومش شدم، اما باورم نمی‌شد او چنین نقشه شیطانی برایم طراحی کرده باشد، چون به بهزاد اعتماد داشتم، اما او با تهدید به من تجاوز کرد و بعد هم تهدید کرد اگر موضوع را با کسی در میان بگذارم، اعضای خانواده‌ام را می‌کشد. وقتی از دام بهزاد رها شدم، تصمیم گرفتم به اداره پلیس بیایم و از او شکایت کنم.»
اعتراف
با شکایت زن جوان، مأموران بهزاد را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد شیطان فریبش داده است. او گفت: «شاکی و شوهرش از دوستان خانوادگی ما هستند. مدتی بود شیطان مرا وسوسه می‌کرد تا شاکی را مورد آزار و اذیت قرار دهم. روز حادثه همسرم برای دیدن مادرش از خانه بیرون رفت و من هم نقشه شیطانی‌ام را طراحی و اجرا کردم. شاکی به من اعتماد داشت و وقتی به او گفتم همسرم بیمار شده و به شما نیاز دارد به سرعت خودش را به خانه ما رساند و من هم نقشه‌ام را اجرا کردم.» متهم در دادگاه به اعدام محکوم و صبح دیروز حکمش اجرا شد.
درگیری مرگبار در قهوه‌خانه مسعودیه
متهم دیگری که صبح دیروز پای چوبه دار رفت، مرد شروری است که شامگاه چهاردهم آذر ۹۸ با شلیک گلوله در قهوه‌خانه‌ای حوالی مسعودیه تهران دو نفر را به قتل رساند و کودک خردسالی را هم زخمی کرد. اقدام متهم که باعث رعب و وحشت شده بود در دادگاه محاربه شناخته شد و هیئت قضایی علاوه بر حکم دو بار قصاص، وی را به اعدام هم محکوم کرد. از آنجایی که حکم قصاص بر اجرای حکم اعدام اولویت دارد، متهم صبح دیروز برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار رفت، اما موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شد. وی در صورتی که موفق به جلب رضایت از خانواده دو مقتول شود، حکم اعدامش در فرصت مناسب اجرا می‌شود.
شب حادثه به مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه خبر رسید سرنشینان خودروی پژو پارس در منطقه مسگرآباد محله مسعودیه افراد داخل یک قهوه‌خانه و رهگذران خیابان را به رگبار بسته‌اند. بررسی‌ها نشان داد در این حادثه راننده تاکسی اینترنتی و یک مرد جوان به قتل رسیده‌اند و پسر ۱۳ ساله‌ای هم زخمی شده است.
مأموران چهار متهم را بازداشت کردند که مشخص شد عامل اصلی مدتی قبل با فردی کری‌خوانی مجازی داشته تا اینکه روز حادثه با تهیه اسلحه کلاشنیکف همراه برادرش و دو نفر از دوستانش برای انتقام از او به قهوه‌خانه می‌رود و حادثه را رقم می‌زند.
قتل مادر دوست صمیمی
دومین متهمی که پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفت، پسر جوانی به نام فرزین است. او ۱۷ دی‌ماه ۹۹ زن میانسالی را در تهران به خاطر سرقت پول‌هایش به قتل رساند و جسدش را در یکی از شهر‌های شمالی دفن کرد.
روز حادثه پسر جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و گفت مادر ۶۸ ساله‌اش به صورت ناگهانی ناپدید شده است.
مأموران در بررسی‌های فنی متوجه شدند از حساب زن گمشده پول برداشت می‌شود و در نهایت هم به ردپای پسر جوانی به نام فرزین رسیدند که از دوستان صمیمی پسر زن گمشده بود. فرزین وقتی بازداشت شد به قتل اعتراف کرد و گفت: مقتول پولدار بود و من برای سرقت پول‌هایش نقشه‌ای طراحی کردم و به بهانه سرمایه‌گذاری او را به یکی از شهر‌های شمالی کشاندم و در آنجا او را به قتل رساندم. متهم پس از اعتراف در دادگاه به قصاص محکوم شد، اما صبح دیروز پای چوبه دار موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.
قتل تاجر در باغ گیلاس
سومین متهمی که از پای چوبه دار به سلولش بازگشت، مردی است که سه سال قبل مرد تاجری را در باغ گیلاسی حوالی کن به قتل رساند و خودروی او را هم آتش زد.
روز ۱۰ تیرماه ۹۹ مرد جوانی در تهران گم شدن ناگهانی پدرش را به پلیس خبر داد.
بررسی‌های پلیس نشان داد مرد گمشده تاجر مواد شوینده است و روز حادثه هم با یکی از دوستانش به نام بهرام قرار ملاقات داشته است. همزمان با ادامه تحقیقات، مأموران خودروی سوخته شده تاجر را کشف کردند، اما ردی از خود او پیدا نکردند. مأموران در گام بعدی بهرام را بازداشت کردند و او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «۶۰۰ میلیون تومان به مقتول بدهکار بودم، اما پولی نداشتم که قرضم را بدهم. او اصرار می‌کرد بدهی‌ام را پرداخت کنم که با او در باغ گیلاس در جاده کن قرار گذاشتم و در آنجا او را به قتل رساندم.»
اختلاف مالی
آخرین متهم نیز مرد جوانی به نام کیوان است که صبح دیروز با گریه و التماس پای چوبه دار از اولیای دم مهلت گرفت و به سلولش بازگشت. متهم ششم بهمن‌ماه ۹۴ در درگیری یکی از دوستانش را به خاطر اختلاف مالی به قتل رسانده است.
روز حادثه وقتی مأموران پلیس تهران راهی محل شدند، دریافتند دو مرد جوان درگیری خونینی را رقم زده‌اند که در جریان آن یکی از آن‌ها به قتل رسیده است. مأموران در ادامه قاتل را بازداشت کردند و وی با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد. متهم صبح دیروز آخرین فردی بود که اولیای دم طناب دار را از گردنش بیرون آوردند و به او مهلت دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار