مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز از آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل طلاق در این استان خبرداد .
کد خبر: ۱۱۰۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 09 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد جواد کاظمینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس افزود: سال گذشته با تلاش های صورت پذیرفته و راه اندازی مراکز جدید ۲۱ درصد کاهش ثبت طلاق در استان داشتیم .

وی بیان کرد: باتوجه به محورهای هفتگانه برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق، اهمیت و ضرورت اجرای طرح بهبود و مراقبت از روابط خانواده در پنج سال اول زندگی مشترک، طرح تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق در استان البرز با محوریت بهزیستی معرفی و مقرر شد تا تمام دستگاه ها و ارگان ها در جهت پیشبرد بهینه طرح با بهزیستی به عنوان دستگاه اصلی مجری طرح همکاری ومشارکت فعال داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: همچنین موضوع اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه ها مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به برنامه های پیشگیری و کنترل طلاق در زمینه های مشاوره ، آموزش و عملیاتی شدن آن مورد تاکید قرار گرفته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت پیگیری و نظارت بر تحقق این موضوع تعیین شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ۴۰۰ با موضوع امنیت و آرامش خانواده دراستان البرز ادامه داد: باید تغییر گفتمان در حوزه عفاف و حجاب اتفاق بیفتد و حساسیت را نسبت به طرح عفاف و حجاب کاهش یابد خانواده یکی از مصادیقی که موضوع عفاف و حجاب دشمن آن را نشانه گرفته است تا بتواند بنیان خانواده را از بین ببرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز افزود: دولت در این راستا به وزارت صمت دستور داده تا محصولات عفاف و حجاب مورد حمایت ویژه قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های این طرح مردم محور است و با کمک و حضور مردم مسائل حل شود ویژگی دیگر این طرح محله محور و برنامه محور بودن است .
کاظمینی گفت: این طرح سه رکن مهم دارد و کمیته های ۷ گانه در استان البرز از سال گذشته فعال شده و وظایف هر کمیته مشخص شده است. رکن بعدی برنامه اقدامات فرهنگی عملیاتی است که در ۹ فاز تهیه شده و رکن آخر یکسری عرصه مانند مدارس و اصناف در آن ویژه دیده شدند.
وی افزود: در قسمت محلات یک مرجع محله و چندین یاور محله تعریف شده است. مرجع محله محله ای است که بافت و فرهنگ غالبش مذهبی بودن آن است و جزو محلات مذهبی منطقه و یا شهرستان محسوب می شود.

کاظمینی گفت: در مرجع محله مراکز تجاری خاص عفاف و حجاب راه اندازی خواهد شد که در این طرح وزارت کشور حمایت خود را اعلام کرده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: این طرح ذیل برش فرهنگی استان از نقشه مهندسی فرهنگی کشور تعریف و با نظارت و راهبری شورای فرهنگ عمومی استان اقدام خواهد شد که در این طرح راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی و نتایجی که آخر طرح باید به آن برسیم مشخص شده است.
کاظمینی افزود: در این طرح باید ظرفیت محله از قبیل تعداد اصناف،مراکز بزرگ خرید ،جمعیت منطقه زیرساخت‌های فرهنگی ،اجتماعی اقتصادی تفریحی و موقعیت ادارات دولتی و غیردولتی شناسایی می شود و اینکه وظایف هر دستگاه و کمیته ها معین می باشد.
وی بیان داشت: هزینه بخشی از این طرح را وزارت کشور تقبل کرده و این طرح از سوی وزارت کشور نیز ابلاغ شده است.

جامعه با آرامش خانواده به آرامش می رسد

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس هم با اشاره به اهمیت خانواده گفت: هدف اصلی از ازدواج آرامش برای خانواده است اگر خانواده به آرامش برسد جامعه نیز به آرامش خواهد رسید.
"حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی" افزود: اگر خانواده مورد تهدید قرار گیرد و فقط در حد خانواده محدود نمی شود بلکه سلامت ، امنیت و آرامش جامعه از خانواده نشات می گیرد.
وی بیان کرد: یکی از مسائلی که باعث تحکیم خانواده می شود عفاف و حجاب است برعکس یکی از چیزهایی که به شدت آسیب می زند بی عفتی و بی حجابی است آماری که دستگاه قضا ارایه می دهد این است که دستگاه‌های فرهنگی در این بخش کار نکردند.
حسینی گفت: کسانی که در دستگاه‌ها پست و جایگاه می گیرند چون شایسته سالار نیست کارآمدی ایجاد نشده و نتیجه آن بعد از چهل سال به اینجا می رسیم که الان رسیده ایم.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس گفت: در این خصوص استاندار البرز با کمک دیگر دستگاه‌ها برنامه ای را تهیه کردند و به وزارت کشور ارسال کردند و برای دستگاه‌های مختلف وظایف مختلفی هم دیده شده است تا با هم افزایی و همکاری همدیگر به نتیجه برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار