دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان کرج از بی عدالتی برای تعیین دستمزد کارگران در سال جدید، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 18 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» فرشاد اوجانی در واکنش به دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲، نوشت: «حداقل دستمزد نیروی کار در ابتدای فروردین ۱۴۰۱ حدود ۲۳۵ دلار بود. بعد از ۱۱ ماه چه شد که به ۱۲۲ دلار رسیده است؟ و حال، وزیر محترم کار، دم از عدالت می زنند!

جناب آقای وزیر کار ‌و رفاه اجتماعی؛ عدالت را از ارگان های دولتی که نیروی کارشان بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی هستند، شروع کنید تا حقوق و عیدی آنها همانند سایر مشمولان قانون کار پرداخت گردد.

جناب وزیر کار؛ قطعا اطلاع دارید که حقوق یک کارگر ساده در دبی حدودا ۳۶ میلیون تومان است و در آنجا یک کیلو برنج ۱۰۸ هزار تومان و گوشت گاو هم کیلویی۴۸۰ هزار تومان و قیمت مسکن هم حدودا از ۴ میلیارد شروع می شود و نکته مهم اینکه مالیات هم پرداخت نمی شود.  اما آقای وزیر از رفاه اجتماعی کشور خودمان چقدر خبر دارید؟ آنچه در ایران عیان است، اینکه یک کارگر برای هر خرید، باید ارزش افزوده پرداخت کند و مالیات حقوق هم که قبل از دریافت حقوق بخور نمیر، کسر می شود.

حقوق کارگران به ریال پرداخت می شود اما به دلار هزینه می شود. اما مشکل از آنجا شروع می شود که قیمت کالا با قیمت کشورهای همسایه برابری می کند ولی حقوق کارگران، هرگز. 

جناب وزیر کار و رفاه اجتماعی؛ چرا مردم ایران، بویژه کارگران کشور باید حق شان این همه رنج و سختی باشد؟ بهتر نیست که درباره افزایش دستمزد کارگران عدالت محور باشید تا اندکی از مشکلات این قشر زحمتکش را بهتر جبران کنید؟

آیا می توان تورم سال۱۴۰۲ را پیش بینی کرد و یا آن را به گونه ای کنترل و متوقف کنید تا اندک افزایش حقوقی که نسبت به سال گذشته به این قشر زحمت کش تخصیص داده می شود، ارزش خود را طوری حفظ کند که کارگران شرمنده خانواده خود نباشند و مجبور به انجام کار دوم و سوم نشوند؟»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار