معاون فنی اداره کل انتقال خون البرز از مردم نوعدوست استان خواست در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اهدای خون به بیماران نیازمند را فراموش نکنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 14 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» دکتر پریسا کابلی اظهار کرد: هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان با کاهش مراجعه اهداکنندگان مواجه می شویم که مقارن شدن تعطیلات نوروز با این ایام می تواند کاهش مراجعه و در نتیجه کاهش ذخایر خونی را به دنبال داشته باشد .

وی گفت: در زمان حاضر وضعیت ذخایر خون در استان البرز قابل قبول است اما در تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان احتمال کاهش ذخایرخونی به ویژه گروه های منفی و پلاکت قابل پیش بینی است.

کابلی اظهار کرد : با تمهیداتی که سازمان انتقال خون برای این ایام در نظر گرفته است ، کارکنان خدوم انتقال خون در پایگاه مرکزی واقع در گلشهر کرج ،در تعطیلات نوروز صبح ها و همچنین پس از افطار آماده خونگیری از اهداکنندگان و روزه داران خواهند بود .
وی درخصوص اهدای پلاکت نیز گفت: فرآورده پلاکت یکی از حیاتی ترین فرآورده هایی است که در سازمان انتقال خون به 2 روش جداسازی از کیسه خون و آفرزیس تهیه می شود که می تواند نجاتبخش زندگی بسیاری از بیماران به ویژه افراد مبتلا به بدخیمی ها باشد .

معاون فنی اداره کل انتقال خون البرز بیان کرد: از آنجاییکه طول عمر پلاکت سه روز است مراجعه اهداکنندگان پلاکت در تمام ایام سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است به ویژه اهدای پلاکت آفرزیس که کیفیت بسیار بالایی داشته و تاثیر درمانی قابل ملاحظه ای در بیماران دارد.

وی گفت: رسانه ها می‌توانند با اطلاع رسانی در زمینه اهدای خون نقش موثری در افزایش آگاهی و شناخت مردم در این امر انساندوستانه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار