مدیرکل ارشاد البرز گفت: کاروان‌های راهیان نور شکلی هنرمندانه از ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 12 March 2023
سفر کاروان‌های راهیان نور دستاوردهای معنوی زیادی برای افراد دارد
به گزارش «تابناک البرز» سعید جابری انصاری اظهار داشت: این افتخار نصیبمان شده است تا با مشارکت این اداره کل با یکی از مجموعه های بسیج  استان قدمی ناچیز در برپایی سفر معنوی راهیان نور برداریم ،چرا که کاروان‌های راهیان نور بیانگر جبهه حق و جبهه حقانیت جمهوری اسلامی است.
جابری انصاری با بیان اینکه سفر کاروان‌های راهیان نور از جمله سفرهایی است که دستاوردهای زیادی از نظر معنوی برای افراد دارد ادامه داد: تغییر روحی بعد از این سفر علی الخصوص در جوانان ما که زمان جنگ تحمیلی را ندیده اند کاملا مشهود است.
وی با تصریح این مطلب که جوانان ما در این سفر معنوی به این پی می‌برند که بهشتی وجود دارد که آن‌ها را تغییر می‌دهد گفت: برای این سرزمین که بهشت است به معنای واقعی تلاش کنیم؛ چرا که دشمن به شکل‌های مختلفی می‌خواهد این اتفاق نیفتد و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان ما از بین ببرد.
جابری انصاری تاکید کرد: زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان اصلی‌ترین و اولویت‌دارترین رسالت‌های راهیان نور است که حضرت آقا فرمودند: «زنده نگاه داشتن راه شهدا کم‌تر از شهادت نیست». آشنا کردن اقشار مختلف مردم با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرهنگ‌های دینی و آشنا کردن مخاطبان مختلف جامعه به ویژه نسل جوان ، دانش آموزان، دانشجویان و همه اقشار با فرهنگ جهاد و شهادت و با مصادیق این فرهنگ؛ یعنی «شهدای عزیز» که از همه اقشار هستند، رسالت اصلی این عملیات فرهنگی می‌باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: از طرفی انتشار نورانیتِ فرهنگِ جهاد و شهادت به عنوان سوغات راهیان نور در تمام سطوح جامعه و پراکنده کردن عطر معنوی فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه که همه‌‌ی ما آثار و برکاتش را در این چند سال گذشته در راهیان نور دیده و چشیده‌ایم، باری است به دوش همه نهادهای انقلابی و فرهنگی از جمله این اداره کل که به یاری خدا محقق خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: اعتقاد داریم یاد شهدا غفلت‌زدایی می‌کند و اگر بتوانیم بستری فراهم کنیم که روزی یک بار یاد و خاطره شهدا در ذهن مردم جاری و ساری بشود، افراط نکرده‌ایم. و یاد شهدا باید در کنار یاد خدا، یاد اهل بیت علیهم‌السلام به صورت یک فرهنگِ رایج در زندگی مردم بشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار