مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با تشدید فعالیت بارشی وارد شده به این استان احتمال بروز سیلاب دور از انتظار نیست و با هدف جلوگیری از آبگرفتگی، کانال های عبور آب و آبروها باید لایروبی شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 07 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» منوچهر غفاری گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح نارنجی استان البرز تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تشدید فعالیت سامان بارشی به طور متناوب از فردا سه شنبه ۱۶ اسفند تا جمعه در منطقه البرز مرکزی است.

او گفت: به موجب آن رگبار ساعتی باران و رعد و برق ، تگرگ ، وزش باد لحظه ای و نسبتا شدید و در ارتفاعات برف و مه آلودگی مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: نوع مخاطره این سامانه رگبار ساعتی و شدید باران و برف ، رعد و برق ، تگرگ و وزش باد لحظه ای و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد ، لغزندگی سطح جاده ها و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، کاهش دید به ویژه در عبور از گذرگاههای کوهستانی ، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها از اثرات آن است.

او پرهیز از سفرهای غیرضروری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی را از دیگر توصیه ها در این زمینه برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار