مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: عرضه ۶ محصول زراعی و باغی در این شهرستان منوط به دریافت شناسه QR از سامانه سماک شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 06 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» سید محسن موسوی از اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و الزامی شدن دریافت شناسه QR از سامانه سماک برای عرضه هشت محصول کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی خبر داد.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت و امنیت غذایی و ابلاغیه های رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) در خصوص سیاست های کلی سلامت و محیط زیست و همچنین سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی لزوم نظارت بر زنجیره تولید تا توزیع مواد غذایی بسیار حائز اهمیت بوده و با اجرای این طرح می توان به ارتقاء شاخص های سلامت عمومی در جامعه امیدوار بود.

موسوی اظهار کرد: در زمان حاضر عرضه چهار محصول گلخانه ای – زراعی فلفل دلمه ای ، بادمجان، خیار و گوجه فرنگی و همچنین ۲ محصول باغی سیب درختی و انگور در این شهرستان منوط به ثبت نام در سامانه سماک است.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این سامانه تا پایان امروز ۱۵ اسفندماه بوده است، گفت: مجوز عرضه این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی از پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ فقط به تولیدکنندگانی تعلق می گیرد که موفق به دریافت شناسه QR از سامانه سماک (www.semak.maj.ir )شده باشند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: تولیدکنندگان به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و ایجاد وقفه در عرضه محصولات کشاورزی باید در سامانه سماک ثبت نام کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج محل مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار