فرماندار کرج یکی از مأموریت مهم فرهنگی شهرداری این شهر و معاونت فرهنگی و اجتماعی آن را در سال جدید، اقدام مشترک برای تبدیل شدن شهر کرج به پایتخت کتاب کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 06 March 2023
به گزارش «تابناک البرز» غفور قاسم پور در دوازدهمین جلسه شورای سیاست گذاری انتخاب کرج به عنوان پایتخت هشتمین دوره کتاب کشور که با حضور جناب آقای آل عوض مشاور فرهنگی استاندار و نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی در محل فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام ویژه مشاور محترم فرهنگی استاندار برای اجرای این طرح مهم فرهنگی در کلانشهر کرج گفت: انتخاب کرج بعنوان پایتخت کتاب کشور تحول فرهنگی، اجتماعی را برای این استان به ارمغان خواهد آورد و از این رو باید کرج به پایتخت کتاب کشور تبدیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت جدیت در پیگیری مصوبات برای اجرای این طرح، تکالیف و مأموریت‌های ابلاغی را مهم خواند و تصریح کرد: ظرف ۴۸ ساعت آینده لایحه نامگذاری میادین شهر بنام کتاب و ایجاد المان‌های مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه در سطح کلانشهر کرج به عنوان اصلی ترین اقدامات زیرساختی برای تصاحب عنوان پایتخت کتاب در کرج از سوی شهرداری و شورای شهر مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری پایتخت کتاب در کرج تصریح کرد: بخشی از مأموریت‌ها در اجرای این طرح بر عهده شهرداری و شورا گذاشته شده است و به جهت اینکه برای نخستین بار قرار است کرج در کشور به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود نباید از هیچ قصوری برای کسب این جایگاه صورت بگیرد.

قاسم پور گفت: تنها بخشی از مأموریت‌های شهردار و حوزه مدیریت شهری کارهای عمرانی است و بخش اعظم دیگر آن نیز به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد و نمی‌توانیم صرفاً شهرداری را یک نهاد عمرانی قلمداد کنیم.

وی تصریح کرد: مأموریت مهم شهرداری کار فرهنگی است و معاونت فرهنگی نیز در رأس این نهاد مجری سیاستگذاری‌های فرهنگی در شهر بشمار می‌رود.

رئیس شورای سیاستگذاری پایتخت کتاب در کشور گفت: با تبدیل کرج به عنوان پایتخت کتاب در کشور علاوه بر تحول فرهنگی این رویداد آورده اقتصادی نیز برای شهر به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با وفاق و همدلی که بین دستگاه‌های فرهنگی در استان حاکم است باید کرج به عنوان پایتخت کتاب در کشور انتخاب شود.

قاسم پور با اشاره به نقش مهم سازمان سیما و منظر شهرداری کرج برای اجرای زیرساخت المان‌های فرهنگی در ترغیب فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهر گفت: نامگذاری میدان کتاب، تبلیغات شهری مرتبط با کتابخوانی در آستانه نوروز، مشارکت مردمی در اجرای این طرح، بکارگیری شیوه‌های خلاقانه در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از محوری ترین اقداماتی است که این شورا باید در دستور کار عملیاتی قرار دهد.

وی تاکید کرد: سایر دستگاه‌های عضو نیز طبق دستور العمل ابلاغی تکالیفی دارند که به صورت مکتوب به آنها اعلام خواهد شد و گزارش آن نیز رصد و ارزیابی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار