به دنبال صدور حکم زندان و شلاق برای روزنامه‌نگاران البرزی
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز گفت: اتفاقی که طی روزهای اخیر در استان البرز شاهد هستیم، تهدید بسیار بزرگی است و اگر دفاع قاطعی از اصحاب رسانه نداشته باشیم، باید منتظر مرگ رسانه‌های محلی باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 10 October 2015

به گزارش تابناک – البرز: به دنبال صدور حکم زندان و شلاق برای تعدادی از روزنامه‌نگاران البرزی، جلسه‌ فوق العاده هیئت مدیره خانه مطبوعات این استان عصر امروز برگزار شد.
در این جلسه که به طور علنی و به درخواست جمع کثیری از اصحاب رسانه، مدیران مسئول خبرگزاری‌ها، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران البرزی برگزار شد، زهرا کورانی مدیر مسئول البرز فردا، عزیز حیدری سردبیر نشریه وداد و سید محمد میرحبیبی مدیر سایت خبری روتیر که طی روزهای اخیر احکامی سنگین در محاکم قضایی برای آنها صادر شده و یا دادگاه آنها در حال برگزاری است، گزارشی از موضوع شکایت و نحوه برخورد با اصحاب رسانه در محاکم قضایی بیان کردند.
همچنین تعدادی از خبرنگاران البرزی نیز طی سخنان جداگانه از خانه مطبوعات این استان خواستند تا به صورت جدی در مقابل جریانی که به دنبال برخورد با رسانه‌های منتقد است، موضع‌گیری کرده و واکنش قاطعی داشته باشد.
در بخشی از این جلسه مهدی جعفری رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز طی سخنانی گفت: اتفاقی که طی روزهای اخیر در استان البرز شاهد هستیم، تهدید بسیار بزرگی است.
وی افزود: اگر دفاع قاطعی از اصحاب رسانه نداشته باشیم، باید منتظر مرگ رسانه‌های محلی باشیم.
مدیر مسئول روزنامه پیام سپیدار گفت: در شرایط فعلی رسانه‌ها و اصحاب رسانه و خبرنگاران استان البرز باید هم صدا و متحد باشند و در راستای اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی حرکت کنند.
جعفری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید قانون‌مندار بوده و اگر نقدی هم دارند، در چارچوب قانون و با رعایت منافع مردم، استان و انقلاب اسلامی مطرح کنند،‌ گفت: اگر با هم متحد و یک صدا نباشیم، ریشه رسانه‌های منتقد را می‌خشکانند.
لازم به توضیح است که در این جلسه، خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات پیشنهادهایی را در راستای دفاع از رسانه‌ها در دادگاه مطبوعات به ویژه خبرنگارانی که برای آنها احکام زندان و شلاق صادر شده مطرح کردند که در نهایت این پیشنهادها در جلسه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات مطرح شد.
بر این اساس، امروز هیئت مدیره خانه مطبوعات مصوب کرد که در انتقاد به احکام صادر شده بیانیه‌ای را صادر و مواضع قاطعانه‌‌ای اتخاذ کند.
همچنین مقرر شد که برای دفاع بهتر از خبرنگاران در دادگاه تعدادی از حقوقدانان و وکلای مجرب استان به خدمت گرفته شود.
از سوی دیگر هیئت مدیره خانه مطبوعات مصوب کرد که از مقامات ارشد استان البرز درخواست برگزاری جلسه فوری و فوق‌العاده شورای تامین استان کرده و از همه ابزارهای قانونی برای دفاع از منافع رسانه‌ها استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار