سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: مناسب سازی معابر و خیابانهای شهرهای استان البرز برای تردد معلولان و جانبازان ضروری است.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 30 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» احمد افضلی در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز که به ریاست وی و دبیری مدیرکل بهزیستی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: بر این اساس مشکلات و موانع فراروی دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای صحیح دسترسی به محیط های فیزیکی شهری و بررسی مشکلات تردد افراد دارای معلولیت و جانبازان باید مرتفع شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه مهم ترین اصل مناسب سازی که موضوع فرهنگی است در حال حاضر مورد توجه نبوده و کار موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

افضلی افزود: سازمان بهزیستی مکلف است کمیته های تخصصی ذیل کمیته اصلی تشکیل دهد تا کارها به صورت تخصصی در کمیته های مربوطه پیگیری شود.

این مسئول کمیته آمورش ذیل کمیته اصلی را از کمیته های مهم و تاثیر گذار دانست و تاکید کرد: باید در مدارس آموزش های ویژه ای به دانش آموزان داد تا درک درستی از شرایط معلولین ایجاد شود.

افضلی، شهرداران و نظام مهندسی را مکلف کرد تا به صورت منظم اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب سازی را گزارش نمایند.

همچنین با دستور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز مقرر شد جلسات مناسب سازی در شهرستان ها به صورت مستمر به ریاست فرمانداران برگزار و اقدامات صورت گرفته به دبیرخانه مرکز ارائه شود.

وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز در این نشست ضمن قرائت مصوبات جلسه پیشین از سایر ارگان ها درخواست کرد به ارائه عملکرد خود بپردازند و همچنین همراه با ارائه مستندات و گزارش مصور از مشکلات معابر و مبلمان شهری به بررسی آنان پرداخت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار