معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس بیان داشت : با پر کردن چاه های غیر مجاز و کاهش برداشت چاه های مجاز در استان فارس در سال جاری پنجاه و سه و یک دهم میلیون متر مکعب در مصرف آب های زیر زمینی دراین استان صرفه جویی شده است .
کد خبر: ۱۰۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 10 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین صالح جهرمی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 724حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس پُر شده که این عملیات 41میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آبهای زیر زمینی به همراه داشته است .

وی اظهار داشت : همچنین 292چاه مجاز که اضافه برداشت داشته اند اقدام به کاهش برداشت کرده اند که این اقدامات نیز 12/1 میلیون متر مکعب صرفه جویی از برداشت آبهای زیر زمینی داشته است .

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس گفت : برنامه ریزی کردیم که تا پایان سال 650چاه غیر مجاز در مناطق مختلف استان فارس پر شود .

صالح جهرمی افزود: پر کردن چاه های غیر مجاز بدون توقف در دشت های استان فارس ادامه دارد و این موضوع اکنون به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است .

این مقام مسوول گفت : ما در همه مناطق و دشت های استان فارس بر روی فعالیت های حفاری غیر مجاز اشراف و نظارت داریم و همه این موارد زیر ذره بین قانون وجود دارد و با توجه با گستردگی این نظارت ها و عدم امکان حفاری با دستگاه های پیشرفته اغلب با استفاده از تراکتور حفاری های غیر مجاز صورت می گیرد که این نوع اقدامات نیز از چشم قانون مخفی نخواهد ماند .

معاون حفاظت بهره برداری شرکت آب منطقه ای فارس به شیوه ها و شگردهای حفاران اشاره کرد و گفت : برخی ادوات حفاری پشت تراکتورها نصب می شود ، برخی از ادوات با برق کار می کند و پشت خودروهای وانت نصب می شود ، برخی ادوات و دستگاههای حفار نیز چهره در زیر پوست پمپ های مکنده مخفی کرده اند ، اینها از ابتکارات و ابداعاتی است که حفاران انجام داده اند تا آب را از دل زمین بمکند و به تاراج ببرند .

صالح جهرمی اضافه کرد : حفاران غیر مجاز برای فرار از دست قانون و برای مخفی شدن از چشم کسانی که در کمین به گیر انداختن آنان هستند معمولا شب ها به دل دشت های فارس می زنند ، عمده کار آنها شب ها و در دل تاریکی شب انجام می شود آنها شب تا صبح با مته ها و کمپروسورهای پر قدرت به دل زمین می کوبند و آن را سوراخ می کنند ، گاه می توانند آبی ولو اندک از زمین بجوشانند و گاه مته آنان به سنگ می خورد ، اما در هر حال نمی توانند از چشم قانون مخفی بمانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار