۸عضو یک باند تبهکاری در مدت ۶‌ماه گذشته به دست‌کم ۲۰۰خانه در استان‌های مختلف کشور دستبرد زدند. آنها که عاشق طلا و جواهرات بودند در این سرقت‌ها موفق شدند ۶۰میلیارد تومان به جیب بزنند اما سرانجام همگی به دام افتادند.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 22 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» تحقیقات پلیس در این‌باره از حدود ۶‌ماه قبل به‌دنبال وقوع چند فقره سرقت از منازل نظرآباد در استان البرز آغاز شد. سارقان در شرایطی که صاحب خانه‌ها حضور نداشتند وارد آنجا شده و بدون اینکه به سایر وسایل دست زده باشند هرچه طلا، جواهرات و پول نقد آنجا بود سرقت کرده بودند. بررسی صحنه سرقت نشان می‌داد سارقان، افرادی کاملا حرفه‌ای هستند و سرقت هایشان را به‌صورت برق‌آسا و بدون اینکه ردی از خود به جا گذاشته باشند انجام داده‌اند. با وجود این کارآگاهان پلیس تلاش‌های همه‌جانبه‌خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند.

چند‌ماه از گشوده شدن این پرونده می‌گذشت و هنوز هیچ‌یک از اعضای این باند دستگیر نشده بودند و هر از گاهی خبر می‌رسید که سرقت تازه‌ای اتفاق افتاده است. این موضوع برای پلیس نگران‌کننده بود و این سرقت‌ها درست در شرایطی اتفاق می‌افتاد که برخی شهرها گرفتار ناآرامی بودند. با این حال تحقیقات در این‌باره بی‌وقفه ادامه یافت تا اینکه سرانجام مأموران به نخستین سرنخ در این‌باره دست پیدا کردند. شواهد به‌دست آمده حاکی از آن بود که اعضای این باند ۸نفر، شامل ۲زن، ۵مرد و فرد دیگری به‌عنوان مالخر هستند.

آنها با کمک زن‌های باند در پوشش زن و شوهر به مکان‌های مورد نظر می‌رفتند و خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی کرده و در ادامه با حضور سایر اعضای باند به آنجا دستبرد می‌زدند و در نهایت اموال مسروقه را به مالخر می‌فروختند. در این شرایط بود که مأموران در جریان عملیاتی ضربتی موفق شدند همه نفرات این باند سرقت را دستگیر کنند. بازجویی از دستگیرشدگان اطلاعات بیشتری را در اختیار پلیس قرار داد و نشان داد نظرآباد فقط یکی از شهرهایی است که آنها در آنجا فعالیت می‌کنند و طبق اعترافات‌شان آنها به خانه‌هایی در شهرهای ساوجبلاغ، آبیک، سبزوار، نیشابور، اردبیل، تبریز و بستان‌آباد نیز دست به سرقت‌های بزرگی زده‌اند و شمار سرقت‌هایشان به ۲۰۰فقره می‌رسید.

سامان قاضی‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد در این‌باره گفت: ویژگی مهم اعضای این باند این بود که فقط طلا، جواهرات و پول نقد سرقت می‌کردند. آنها در شهرهای مختلف فعال بوده و پس از اجاره منزل اقدام به شناسایی خانه‌هایی می‌کردند که فاقد نگهبان یا دوربین بودند و سپس برای اینکه کسی به آنها شک نکند در پوشش زن و شوهر به آنجا می‌رفتند و پس از باز کردن در منازل با استفاده از دیلم، پول و جواهرات موجود در خانه‌ها را به سرقت می‌بردند.

او در ادامه گفت:‌ در بین اعضای بازداشتی باند یک مالخر نیز وجود دارد که طلافروشی دارد و در ۲ ‌ماه اخیر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان به‌حساب اعضای باند واریز کرده است.

وی تعداد سرقت‌های انجام شده توسط این باند را تاکنون ۲۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد فقط ۲۵ مورد در شهرهای استان البرز بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد ارزش سرقت‌های انجام شده را بیش از ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره در دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار