مدیرکل بهزیستی استان البرز از آمادگی این نهاد حمایتی برای اسکان افراد بی خانمان در مراکز سرپناه شبانه و مرکز گذری آسیب در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ 16 January 2023

سرپناه شبانه مراکز بهزیستی البرز آماده اسکان افراد بی‌خانمان

به گزارش «تابناک البرز» وجیهه محمدی فلاح در بازدید از مرکز گذری کاهش آسیب رستا افزود: مراکز گذری کاهش آسیب( DIC ) و مراکز سرپناه شبانه(شلتر) ، مکان هایی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های اعتیاد تاسیس شده است .

وی ادامه داد: مراکز گذری کاهش آسیب از ساعت ۹ الی ۱۴ و شلتر ها از ساعت ۱۸ الی هشت صبح روز بعد خدمات بهداشتی و آموزشی به فرد آسیب دیده و معتادانی که تمایل به ترک ندارند و دارای رفتارهای پرخطر هستند ارایه می دهند.

محمدی فلاح ادامه داد : در این مراکز خدماتی مانند دادن وعده غذای گرم ، مکان استراحت و خواب ، استحمام ، توزیع لباس و پوشاک، پانسمان و آموزش های لازم در خصوص کنترل و کاهش بیماری هایی همچون اچ آی وی و ایدز و بیماری های مقاربتی ارائه می شود.

محمدی فلاح بیان کرد: با توجه به فصل سرما و برودت هوا چهار مرکز بهزیستی در استان البرز آماده خدمت رسانی به افراد است و به همین منظور از مردم نوعدوست استان البرز درخواست داریم در هر ساعت از شبانه روز نسبت به راهنمایی و انتقال افراد بی‌سرپناه، کارتن خواب‌، معتادین متجاهر و دیگر گروه‌های در معرض آسیب به مراکز بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

چهار مرکز شامل ،مرکز گذری کاهش آسیب "مهرگستر" واقع در کرج . ماهدشت . ابتدای بلوار سرداران جنب نمایندگی بیمه ایران با ظرفیت ۲۰ الی ۳۰ نفر (ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴)، مرکز گذری کاهش آسیب "رستا" واقع در اسلام آباد،۲۰متری شریعتی،بعد از سازمان آب،نبش کوچه غفاری و آمنه، با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر (ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴)،سرپناه شبانه "ساحل " کرج . جاده قزلحصار .خیابان محمد تقی بعد از پارک جنب کمپ کاج با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر( ساعات کاری ۱۸ عصر الی ۸ صبح) و سرپناه شبانه و کاهش آسیب گذری "تولد دوباره" واقع در فردیس . خیابان اسکویه . بین بلوار اول و دوم با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر( ساعات کاری بصورت شبانه روزی) در شهرستان کرج آماده اسکان افراد بی خانمان شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار