«حجرگشت» گفت: برای رشد و تعالی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر به عنوان مادران و بانوان آینده، سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در مدارس استان البرز تبیین خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 15 January 2023
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه زنان از ارکان مهم جامعه انسانی هستند و علاوه بر مسئولیت‌های اجتماعی، نقش بسیار مهمی در تشکیل و تحکیم کانون خانواده برعهده دارند، اظهار داشت: در دین مبین اسلام خانواده از جایگاه و قداست ویژه‌ای برخوردار است و زنان علاوه بر جنبه انسانی و اجتماعی‏ خویش مهم‌ترین نقش را در مدیریت کانون خانواده بر عهده دارند و به همین سبب سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) بی‌تردید می‌تواند در تحکیم بنیان خانواده اخلاق محور و سالم بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه جامعه سالم از بستر خانواده سالم شکل می گیرد؛ افزود: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) باید به عنوان یک الگوی شایسته و انسان ساز با کمک معلمان، کارشناسان و والدین در خانه و مدارس برای دانش‌آموزان بازگو و تبیین شود.
حجرگشت با تاکید بر اینکه سبک زندگی فاطمی باید در جهت ایمان آگاهانه، زیست مومنانه، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد جامعه سالم  در مدارس تبیین و تشریح شود، ادامه داد: دین اسلام  وظایفی برای  زنان در زمینه همسرداری، تربیت صحیح فرزندان و در نهایت ایجاد آرامش و محبت در کانون خانواده تعریف کرده که این موارد با فراگیری سیره حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی تمام عیار که تحت تربیت مکتب پیامبر (ص) قرار داشته می‌تواند دختران و زنان ایرانی را از آسیب‌های اجتماعی و انحراف از ارزش‌های انسانی و اسلامی مصون دارد و آن‌ها را در تشکیل خانواده‌ای سالم و در نهایت جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌ها یاری کند.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ فاطمی اولویت نخست در عرصه برخورداری از خانواده و جامعه سالم است؛ افزود: با نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه مرتفع خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: باید با بازنشر سبک زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه جایگاه زن ایرانی مسلمان در عصر مقاومت اسلامی را در سطح عالم نهادینه سازیم.
حجرگشت، مطالعه گفتمان و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را در خصوص مساله زنان و خانواده، ضروری دانست و تاکید کرد: منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و همچنین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) مبتنی بر احکام آسمانی و انسان ساز اسلام، قرآن و همچنین مکتب حضرت زهرا (س) است و به همین سبب باید از این گنجینه حکمت و خرد در جهت بصیرت‌افزایی جامعه زنان کشور و همچنین تحکیم بنیان خانواده به نحو شایسته‌ای استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار