مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز با اشاره به پایین بودن سرانه آموزشی این استان گفت: البرز سالانه نیاز به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش ساخت مدارس دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 14 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» محسن پورگلیان افزود: اکنون سالانه کمتر از ۲۰ درصد این اعتبار از محل منابع دولتی تامین می شود.

وی با اشاره به مهاجرت پذیری البرز اظهار کرد: وجود کارخانه ها و صنایع تولیدی در این استان از علل جذب مهاجرت ها است اما در مقابل فضای آموزشی البرز ظرفیت جذب دانش آموزان جدید را ندارد.

پورگلیان خاطرنشان کرد: رشد سریع جمعیت در این استان همواره از رشد توسعه فضاهای آموزشی بیشتر است به به گونه ای که در زمان حاضر محروم ترین استان کشور به لحاظ شاخص استاندارد سرانه فضای آموزشی استان البرز می باشد.

وی یادآورشد: کلاس های درس استان البرز نیز جزو متراکم ترین کلاس های درس در کشور است.

پورگلیان با اشاره به اینکه این کمبود باعث شده که مدارس البرز به لحاظ درصد ۲نوبتی بودن هم آمار بالایی داشته باشد، اضافه کرد: با وجود اینکه البرز محروم ترین استان کشور به لحاظ سرانه فضای آموزشی است اما نیاز در همه شهرستانهای استان یکسان نبوده و متفاوت است.

وی درادامه به نیازمندی اعتباری استان در بخش شاخص ها پرداخت و اظهارکرد: دستیابی استان به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور، پاسخگویی به افزایش جمعیت دانش آموزی، تکمیل طرح های مطالعه و اجرای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و تکمیل طرح های مطالعه و اجرای مقاوم سازی مدارس نیازمند مقاوم سازی استان از جمله چهار شاخص مهم نیازمند به تامین اعتبار استان البرز را تشکیل می دهد.

پورگلیان به راه های کمک به امر خیر مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: اهدای زمین های مناسب جهت احداث فضاهای آموزشی یکی از راه های مهم کاهش این محرومیت پنهان در البرز است زیرا یکی از مهمترین موانع استان برای توسعه فضای آموزشی ،عدم تامین زمین مناسب می باشد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس البرز عنوان کرد: ساخت و توسعه فضاهای آموزشی بزرگ و کوچک، ساخت و توسعه فضاهای جانبی مدارس و اهدای تجهیزات و کمک های خرد مردمی در قال طرح آجر به آجر را از دیگر راه های کمک به امر خیر مدرسه سازی در البرز برشمرد.

وی تاکید کرد: کمک به امر خیر مدرسه سازی از ۲ طریق مراجعه حضوری و تلفنی با مجمع خیرین مدرسه ساز استان و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس البرز امکان پذیر است.

اکنون جمعیت دانش آموزی البرز ۵۳۰ هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار