رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: شهروندان حتما از وسایل گازسوز ترموکوبل‌دار استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 14 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد یساولی با بیان این که رعایت نکاتی ساده در استفاده از وسایل گازسوز آمار حوادث و خسارات جانی و مالی را کاهش می‌دهد، گفت: استفاده از لوله‌های آکاردئونی برای وسایل گازسوز ممنوع است و شهروندان حتما از وسایل گازسوز ترموکوبل دار استفاده کنند زیرا درصورت نشت، گاز را قطع می‌کند.

او می‌گوید: از عبور دادن لوله بخاری از داخل پنجره و تراس جدا خودداری کنید و از وسایل گازسوز در حمام استفاده نکنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: قرار دادن لوله بخاری داخل ظرف آب باور غلطی است زیرا اين موضوع ابدا باعث خروج مناسب گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و در موارد متعددی باعث مسمومیت شده است.
او می‌گوید: شهروندان در زمان استفاده از وسایل گازسوز از داغ بودن لوله بخاری اطمینان حاصل کنند زیرا اگر لوله سرد باشد به معنای عدم خروج گاز مونوکسید کربن است.

یساولی گفت: سردرد، احساس تلخی در انتهای گلو و احساس خواب‌آلودگی از علائم گازگرفتگی است در مواجهه با چنین علائمی فورا پنجره‌ها را بازبگذارید و با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

او با بیان این که طول شلنگ وسایل گازسوز نباید بیشتر از یک متر و بیست سانتی متر باشد، می‌گوید: ابتدا و انتهای شلنگ را با بست ببندید و از محکم بودن پیچ آن اطمینان حاصل کنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: ابتدا و انتهای شلنگ وسایل گازسوز را حتما با کف صابون کنترل و از عدم نشت گاز اطمینان حاصل کنید.

او با بیان این که از یک اتصال برای چند وسیله‌ گازسوز استفاده نکنید، می‌گوید: اهرم شیرهای گازی که استفاده نمی‌شود را بردارید و خروجی و آن را با درپوش ببندید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار