سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: برخی فکر می‌کنند اگر دز اول تا سوم واکسن کرونا را زده باشند دیگر به سویه‌های جدید مبتلا نمی‌شوند که این تصور غلطی است. در واقع حتی کسی که شش ماه از تزریق دز سومش گذشته نیاز دارد که دز یادآور دریافت کند.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 10 January 2023

چه کسانی باید دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؟

به گزارش «تابناک البرز» احمد مهدوی ضمن هشدار از ورود زیر سویه جدید امیکرون به کشور اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد موارد مثبت ابتلا به XBB و BQ.1 در کشور بوده‌ایم که این امر نگرانی‌هایی از ورود به موج هشتم کرونا را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این زیرسویه‌ها قدرت کشندگی و درگیری بالایی ندارند ولی سرعت انتشار آنها چند برابر موارد قبلی است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی، بسیاری از واجدین شرایط دز اول تا سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند یا به این بیماری مبتلا شده‌اند که همین امر سطح ایمنی جامعه را تا حد زیادی بالا آورده است.

این مسئول با گلایه از اینکه همکاری مردم برای تزریق دز اول و دوم خوب بود ولی دز سوم را چندان جدی نگرفته اند، گفت: از چند ماه قبل تا کنون آمار تزریق دز سوم واکسن از 40 درصد بیشتر نشده است.

وی توضیح داد: برخی فکر می‌کنند اگر دز اول تا سوم را زده باشند دیگر به سویه‌های جدید مبتلا نمی‌شوند که این تصور غلطی است. در واقع حتی کسی که شش ماه از تزریق دز سومش گذشته نیاز دارد که دز یادآور دریافت کند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز ابراز کرد: اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند و نسبت به تزریق دز یادآور هم بی تفاوت باشند، تجربه موج هشتم کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

مهدوی ابراز کرد: طبق مطالعاتی که بر روی سویه جدید کرونا انجام شده، افرادی که بیماری آن‌ها با گلودرد شدید شروع می‌شود به احتمال زیاد گرفتار زیر سویه جدید کرونا اومیکرون شده‌اند. البته ضعف و بی حالی، معده درد، تهوع و استفراغ و عطسه از دیگر علائم ابتلا به این زیر سویه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار