سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه مرمت پل خاتون لازم است و به دلیل نبود اعتبارات لازم مرمت به تاخیر افتاد.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 09 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» یحیی دارایی با اشاره به برآورد ۵ میلیارد تومانی برای مرمت پل خاتون از تلاش برای جذب اعتبارات لازم و انعقاد قرارداد با پیمانکار برای مرمت این پل خبر داد.

وی بیان کرد: ساخت سازه نگهبان پل تاریخی خاتون به اتمام رسیده و با توجه به اهمیت نبود فاصله زمانی برای مرمت پل، ادامه کار از لحاظ زمانی مهم است؛ زیرا اگر نتوانیم ادامه کار را اکنون انجام دهیم احتمال هوازدگی طاق‌های نیمه کاره و آسیب به بنا وجود دارد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه به دلیل نبود اعتبارات لازم برای ادامه کار، مرمت این پل از زمان ریزش مدتی به تعویق افتاد، افزود: با عنایت به نیاز به انعقاد قرارداد مجدد با پیمانکار، هفته گذشته با مراجعه به وزارتخانه متبوع شرح وضعیت بحرانی پل توضیح داده شد.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور مدیران و کارشناسان وزارت متبوع و کارشناسان فنی اداره کل البرز برگزار شد، گفت: مقرر شد در طی همین ماه شرح خدمات باقی مانده برای مرمت پل آماده شود.

به گفته سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با توجه به اینکه حداقل پنج میلیارد تومان برآورد هزینه مرمت این پل است، در تلاشیم از محل اعتبارات استانی و مساعدت ویژه مسئولان استان این مهم تحقق یابد؛ همچنین از اداره کل حفظ و احیا تقاضا کردیم اعتبارات از سوی وزارتخانه برای مرمت این پل افزایش یابد تا قرارداد اولیه با پیمانکار منعقد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار