مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه هدف اول رویداد پیشگام تربیت جریان مردمی مطالبه‌گر در مسیر درست است، گفت: سعی داریم به کمک آموزش‌هایی که در بستر رویداد پیشگام اتفاق می‌افتد مطالبه‌گری در چارچوب منطق اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 07 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق در جریان بازدید از رویداد پیشگام البرز با بیان اینکه هدف اول این رویداد تربیت جریان مردمی مطالبه‌گر در مسیر درست است، گفت: سعی داریم به کمک آموزش‌هایی که در بستر رویداد پیشگام اتفاق می‌افتد مطالبه‌گری در چارچوب منطق اتفاق بیفتد.

وی افزود: در صورتی که از اجرای چنین برنامه‌‌هایی غافل شویم، ممکن است در آینده نه چندان دور با افراد پرخاشگر و آرمان‌گرایی مواجه شویم که حل مسئله را فقط برعهده مسئولان می‌دانند. اما، در این رویداد افراد ضمن دریافت آموزش‌های لازم فرآیند معقولی را طی می‌کنند تا بتوانند به راهکاری برای رفع معضل دست یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه اجرای راهکارها از سوی مسئولان و نهادهای مربوطه است که به رفع معضل منجر خواهد شد، گفت: در این میان نیاز به حمایت بیشتری داریم، اینکه نهادی دلسوزی کند و بخواهد نام مطالبه‌گران را در جایی ثبت کند برای ما خروجی نخواهد داشت و منجر به رفع مشکل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پای صحبت و دغدغه شرکت‌کنندگان نشسته‌ایم، یادآور شد: یکی از جملات تکراری که در سال گذشته نیز مطرح شد، این مسائل است «تازه فهمیدیم هر خواسته و آرمانی را به راحتی نمی‌توان داد زد و بگوییم حل می‌کنم»، این بیان از سوی شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد به‌صورت عمیق مشکل را درک کرده و به‌دنبال ارائه راهکار هستند.

ولایی‌برحق در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به سابقه اجرای رویداد پیشگام در سراسر کشور ادامه داد: استان البرز برای دومین بار است که این رویداد را برگزار می‌کند و سعی داریم پیشگام به‌صورت خاص در البرز به اجرا برسد تا ضمن احصای مشکلات به تأمین زیرساخت‌ها نیز بپردازیم.

وی اظهار کرد: معتقدیم تا مادامی که مردم وارد میدان نشوند شاهد حرکت دانش‌بنیان نخواهیم بود، در همین راستا طی دو دوره گذشته اجرای پیشگام در استان البرز بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر دغدغه‌مند و نخبه این حوزه شناسایی و در این همایش شرکت کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه تبلیغات اسلامی تا حد توان در این حوزه گام برمی‌دارد، اذعان کرد: انتظار داریم دیگر نهادها نیز در این خصوص اولویت قائل شوند تا راهکارهای ارائه شده به نتیجه برسد.

ولایی‌برحق به آمادگی مجموعه رویداد پیشگام در قالب کارشناسان ملی و استانی حل مسائل و نخبگان و شرکت‌کنندگان دغدغه‌مند برای شناسایی و ارائه راهکار مشکلات اشاره کرد و افزود: باتوجه به دغدغه‌مندی مدیریت شهری می‌توان رویداد بعدی را با محوریت مسائل حوزه مدیریت شهری برگزار کرد.

در ادامه فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، ضمن ابراز خرسندی از ایجاد شور و شعف میان نسل جوان در راستای حل مشکلات کشور که به‌واسطه این رویداد رقم خورده است، گفت: چنین برنامه‌هایی اگر فرجام محور باشد و نتایج مملوس داشته باشد حتما در بدنه جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: تردید نداشته باشید هر انسانی که در منصب مدیریتی و اندیشه‌ورزی قرار دارد، از ارائه راهکار و پیشنهاد برای حل مسائل موجود مجموعه خود استقبال می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه دو مسئله در حوزه طلاق و مواد مخدر توسط شرکت‌کنندگان این دوره از رویداد پیشگام مطرح شده است، اضافه کرد: همه ادارات و نهادها در خصوص پیشگیری موظف هستند و نقش ایفا می‌کنند. اگر این مسائل مطرح شده و راهکار آن در حیطه وظایف دادگستری باشد بدون شک حمایت صورت می‌گیرد و اگر مسائل در حیطه وظایف دادگستری نباشد، مطالبه‌گری از اداره مربوطه را خواهیم داشت.

نجف‌نیا با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی بیشتر درباره چنین برنامه‌هایی می‌تواند نقش مهمی در جذب افراد و متقاضیان داشته باشد، یادآور شد: امیدواریم در برنامه‌های بعدی رسانه‌ها با حمایت و تلاش بیشتری در راستای تشریح آورده‌های محافل اقدام کنند، چراکه به مدیران نیز کمک می‌کند فعالیت بهتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار