رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به مراجعه تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: نمونه‌هایی که از آب و غذای دانشگاه برداشته شده در حال بررسی است.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 06 December 2022

از آب و غذای دانشگاه خوارزمی نمونه‌برداری میکروبی انجام شده/ نتایج در حال بررسی است

به گزارش «تابناک البرز» دکتر شهرام صیادی با اشاره به اینکه پنجشنبه گذشته (۱۰ آذرماه)، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی با علائم شکم درد و مسمومیت به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۳۷ دانشجو به مراکز درمانی مراجعه کرده که  خوشبختانه مشکل خاص و حادی برای هیچ یک از این دانشجویان اتفاق نیفتاد و ۱۲۴ نفر آنان به صورت سرپایی درمان  و ۱۳ نفر بستری و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر  دو نفر در بیمارستان تحت درمان قرار دارندکه حال آنها مساعد است.

وی افزود: از تمامی مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی نمونه گیری لازم و تخصصی انجام شده است.

دکتر صیادی با بیان اینکه از روز نخست دو تیم واکنش سریع متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های واگیر تشکیل و در دانشگاه خوارزمی حضور داشتند، گفت: همچنین پنج تیم از کارشناسان بهداشت محیط جهت بررسی تکمیلی در دیگر روزها در این دانشگاه حضور پیدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: شش مورد تست سریع میکروبی آب در دانشگاه از نقاط مختلف انجام شد که نتیجه هر شش مورد پاک بوده است.

وی ادامه داد: ۲۱ مورد نمونه برداری میکروبی آب از قسمت‌های مختلف دانشگاه انجام شده است که نتیجه ۱۹ مورد پاک و دو نمونه آن هنوز در دست بررسی است.

دکتر صیادی با بیان اینکه از کلیه قسمت‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از قبیل آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری، سامانه‌های آبرسانی، سامانه دفع فاضلاب، بهداری و خوابگاه دختران بازدید لازم انجام شده است، تصریح کرد: نمونه‌برداری میکروبی از غذاهای باقیمانده و مشکوک انجام شده است که  نتیجه نمونه‌ها در آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: ۱۶۳ مورد نمونه‌برداری مدفوع انجام شده است که نتایج  آن در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تعداد ۵۷ مورد نمونه تنفسی از بیماران اخذ شد که یک مورد آنفلوانزا و یک مورد کرونا مثبت تایید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار