رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به تنش آبی در استان البرز گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد واحدهای کارواش شهرستان کرج به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شده اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 30 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» رضا قاسمپور به طرح ملی برگزاری کارگاه آموزشی برای قالی شویی ها و کارواش های البرز به عنوان پایلوت کشوری در شهرستان کرج اشاره کرد و افزود: بیشتر واحدهای خدماتی آب بر در استان البرز از آب شرب استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: در این حال انتظار می رود تمام واحدهای کارواش و قالیشویی استان البرز به سیستم باز چرخانی پساب مجهز شده تا شاهد هدررفت پساب ها نباشیم.

قاسمپور با بیان اینکه فاضلاب کارواش ها و قالیشویی ها دارای آلودگی های گوناگون هستند، گفت: استفاده از تصفیه خانه موجب بازچرخانی ۹۰ درصد آب و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی افزود: در این کارگاه آموزشی موضوعاتی همچون تنش آبی استان و لزوم برنامه ریزی در مدیریت آب در صنایع آب بر، ارائه مشخصات کمی و کیفی فاضلاب صنوف قالیشویی و کارواش ها شامل دبی پساب صنوف و پارامترهای شیمیایی مورد اندازه گیری توسط ادارات حفاظت محیط زیست جهت بررسی عملکرد صنوف مطرح شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ، معرفی روش های رایج برای تصفیه فاضلاب کارواش ها و قالیشویی ها شامل روش انعقاد و لخته سازی به شیوه شیمیایی و الکتریکی، ارائه راهکار جهت کاهش فاضلاب تولیدی توسط صنوف مذکور، ارائه راهکار برای کاهش هزینه احداث پکیج و پیشنهاد برای همکاری اتاق اصناف و صنوف مذکور جهت کمک در تامین هزینه های نصب پکیج تصفیه فاضلاب را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی برشمرد.

وی اظهار داشت: همچنین در این کارگاه آموزشی روش های تصفیه فاضلاب و فرآیند آن، عملیات تصفیه شیمیایی و تصفیه فاضلاب به روش انعقاد الکترونیکی آموزش داده شد.

از مجموع ۱۱۰ واحد کارواش استان البرز ۶۰ واحد آنها دارای مجوز فعالیت بوده و مابقی غیر مجاز هستند.همچنین تمام ۳۵ واحد قالیشویی البرز صاحب پروانه فعالیت شده اند.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به علت خشکسالی و کم بارشی با تنش آبی مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار