کد خبر: ۱۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 08 October 2015
ریاست ارشاد رضوانشهر در صدد اعمال فشار به خبرنگاران .

نماینده مردم تالش بزرگ در مجلس شورای اسلامی با عدم پاسخ مثبت به خبرنگاران پس از چندین ماه پیگیری جامعه رسانه ای حوزه تالش بزرگ و سپردن نشست خبری به ریاست ارشاد شهرستان رضوانشهر و اعمال فشار از جانب ریاست اداره مذکور برخبرنگاران  گریزان از جامعه رسانه است .

پس از اولین و آخرین نشست خبری محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران تالش در اتاق فرماندار رضوانشهر در اواسط سال ۹۲ که در آن نشست تنها شکری سخن گفته و برای یک نشت خبری و پاسخ به خبرنگاران با بهانه اینکه جلسه مهمی دارند جلسه را ترک کرده و قول یک نشست خبری با خبرنگاران را در اولین حضور بعدی وی در حوزه انتخابی به خبرنگاران داده و پس از آن دیگر هیچ گوش شنوایی از جانب شکری نماینده تالش و مسئول دفترش آقای میری پیدا نشده و پس از ماهها پیگیری مکرر در جلسات مختلف سرانجام آقای نماینده مسئولیت برگزاری این جلسه را به ملکی نژاد ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر به عنوان شهرستان میانی حوزه انتخابی خود واگذار نمود که ملکی نژاد نیز به دلایل نامعلوم این موضوع را پشت گوش انداخته و با پیگیری های خبرنگاران تفره رفت .

بلاخره با جبهه گیری ها و نا رضایتی های فراوانی که در حوزه انتخابی پیش آمده اعتماد جامعه رسانه نسبت به شکری سلب گردید ملکی نژاد برای برگزاری نمایشگاه اعلام آمادگی کرد . ملکی نژاد که با طرح این موضوع به کنکاش و پرس و جو درآمده بود از خبرنگاران خواست تا اهم اهداف این نشست که از نامش هدفش مشخص است را به ایشان اعلام دارند ! زمان به کام آقای نماینده گذشت و تا آنگاه که آقای علیرضا ملکی نژاد بر خلاف ماده ۴ فصل سوم حقوق مطبوعات در مجموعه قوانین قانون مطبوعات که می گوید هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلبی در صدد اعمال فشار بر مطبوعات و خبرنگاران برآید و اقدام به سانسور و کنترل نشریات مبادرت نماید در صدد اعمال فشار بر خبرنگاران درآمده و برای برگزاری جلسه نشست خبری که از وظایف ایشان نیست و شکری برای شانه خالی کردن و فرار از خبرنگاران به دلایل نا معلوم که آنهم جای بررسی دارد می باشد ، از خبرنگاران می خواهد که هیچ سوالی مبنی با بحث عملکرد نماینده و یا فعالیت های سیاسی ایشان و سیاست اجرایی شکری در سه شهرستان حوزه انتخابی تالش بزرگ پرسیده نشود و هیچ سوال و دیدار خصوصی ای نیز در میان نباشد .

این در حالی است که پس از همین بند قانون مطبوعات در تبصره بند ۵ فصل سوم  آمده است متخلف از ماده چهار به انفصال از خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار مجدد به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم خواهد شد . لازم به ذکر است اقدام ملکی نژاد به عنوان ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که باید بر اساس وظیفه خود از خبرنگاران و جامعه رسانه ای حمایت نماید نشانگر ترسی از خبرنگران از سوی خود و نماینده می باشد . قابل توجه اینکه با تذکر خبرنگاران به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایشان همچنین بر سر خواسته های خود ایستاده و از برگزاری نشست خبری با خبرنگاران نماینده تالش جلوگیری نموده است .

حال اینکه شکری از جامعه رسانه ای گریزان است جای بررسی و تامل دارد که چرا ؟ آیا شکری به عنوان نماینده دلیل قانع کننده ای برای فرار از خبرنگاران دارد ؟ خبرنگاران سفیران صلح و دوستی و اطلاع رسانی بوده و جزو افسران دفاعی از این خاک و میهن اسلامی هستند و مسئولان باید پاسخگوی سوالات و شبهات خبرنگاران باشند . چرا که موضوعات مورد پیگیری خبرنگاران موضوعات در اذهان عمومی بوده و به درخواست های عمومی مورد بررسی و پیگیری از جانب خبرنگاران می شوند .

در پایان برای چندمین بار از آقای نماینده دعوت به یک نشست خبری می نماییم که همانند جامعه رسانه ای ولایتمدار خوی تعامل را در پیش گرفته و در جلسه ای پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند .

رضوان خبر/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار