رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از نیاز استان البرز به جذب بیش از هزار پرستار برای رسیدن به استاندارد کشوری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 27 November 2022

البرز به جذب هزار پرستار نیاز دارد

به گزارش «تابناک البرز» دکتر شهرام صیادی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام پرستار از مجاهدت و ایثاگری جامعه پرستاری به ویژه در روزهای سخت مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

وی افزود: بیش از ۲۷۰۰ کادر پرستار در بخش دولتی  و ۹۴۷  پرستار در بخش خصوصی  و ۴۷۴ پرستار در بخش تامین اجتماعی در البرز مشغول فعالیت هستند.

 دکتر صیادی تصریح کرد:  تعداد کل کادر پرستاری موجود در تمامی مراکز تحت پوشش  ۴۲۱۹ است و شاخص کادر پرستاری استان ۱.۳ است و با توجه به استاندارد کشوری که ۱.۸ است، استان البرز نیازمند  جذب ۱۰۳۸ نفر از کادر پرستاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اجرای  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که یکی از مطالبات بر حق جامعه پرستاری بود خاطرنشان کرد: پرداخت علی الحساب قانون تعرفه گذاری برای سه ماهه اول  ۱۴۰۱ انجام شد  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۳۸۶ تصویب شد و پس از آن تا سال ۱۳۹۹ اقدامی جهت اجرایی شدن آن صورت نگرفت و در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پیرو بیانات مقام معظم رهبری بر اجرایی شدن این قانون تاکید کردند و پس از ۱۶ سال از تصویب این قانون اقدامات اولیه پیگیری و در نهایت در آذر ۱۴۰۱ (هفته گذشته) به صورت علی الحساب و بر اساس ضرایبی از کارانه سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ پرسنل، اولین پرداختی تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای تمامی کادر پرستاری کشور پرداخت شد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار