رئیس کل گمرک گفت: این سازمان برای راه اندازی گمرک تخصصی آی سی تی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تلاش خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 26 November 2022

فرودگاه پیام قابلیت تبدیل به پایلوت گمرک هوشمند کشور را دارد

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا مقدسی در بازدید یک روزه خود از منطقه ویژه اقتصادی پیام، گفت: با توجه به سابقه تاریخی پیام و همچنین به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات و نقش پررنگ این منطقه در ارتباط با فناوری‌های نوین که بر همین اساس نیز تشکیل شده، به همین منظور از این ظرفیت منطقه می‌توان برای راه اندازی گمرک تخصصی آی سی تی استفاده کرد.

او با بیان این که برای راه اندازی گمرک تخصصی آی سی تی در پیام، گمرک، منطقه را همراهی خواهد کرد، افزود: تشکیل این گمرک از دغدغه‌های مسئولان در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام است که ما نیز برای عملی کردن آن تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به تبدیل پیام به پایلوت گمرک هوشمند کشور اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام قابلیت تبدیل شدن به پایلوت گمرک هوشمند کشور را با توجه به وضعیت فیزیکی و پتانسیل‌های موجود خود دارد.

او با اشاره به مزایای راه اندازی گمرک هوشمند، می گوید: کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که گمرک با آن مواجه است، این در حالی است که با راه اندازی گمرک هوشمند می‌توان با حداقل نیروی انسانی در راستای خدمات رسانی به فعالان اقتصادی به صورت شبانه روزی فعالیت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار